Give my regards to Broadway - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marloes Straaten - WaarBenJij.nu Give my regards to Broadway - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marloes Straaten - WaarBenJij.nu

Give my regards to Broadway

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Live vanuit L.A.! Daar ben ik weer, misschien wat te snel voor alweer een nieuw verhaal maar ik beleef hier zo veel dat ik wel weer wat te schrijven heb! Meerdere requests van verslag van m'n eerste lessen gekregen, dus hier ga ik...

Ik hoop dat jullie de foto's hebben kunnen bekijken. Zo hebben jullie kunnen zien dat ik inderdaad in een luxe-oord zit. Alleen het douchen is soort van survivallen. Inmiddels kennen we al aardig wat leuke mensen. Maandag ontmoette we twee Portugese jongens (Jorge en Damien) waar we mee gelucht hebben, dinsdagochtend (terwijl de oren heel vroeg in de ochtend van ons hoofd werden getteterd door een Amerikaans meisje wat dacht dat Nederland en Duitsland hetzelfde land waren? Amsterdam, roken jullie wiet? HELLO!? (was mijn schuld, want ik dacht dat het ons buurmeisje was, dus niet. Oeps)) hadden we een medeslachtoffer aan de tafel; Mike (uit Duitsland). Ik ben echt ALLES door elkaar aan het typen. CHAOS in m'n hoofd :o! Heb een heel mooi boekje van m'n mama gehad waar ik elke dag wat steekwoorden in zet... maar als ik het één wil schrijven kom ik automatisch bij het ander terecht. Okay. Per dag dan maar? Ohjeeee ik voorzie een lang bericht. Excuse me.

MAANDAG
Onze eerste echte weekdag op campus. Bijna iedereen was inmiddels in z'n kamer op campus ingetrokken, dus de vreemde rijdende 'wiegen' (waar iedereen zoveel mogelijk spul in propt om te kunnen verhuizen) gaan niet meer door het gebouw, ik mis ze, de rare dingen (grapje). Na een afgrijselijke koude nacht (het vriest in onze kamer 's nachts) weer vroeg opgestaan (inmiddels gaat het vroege opstaan me steeds minder goed af). Douchen is wat wennen (ik ben verwend, heb niet meer gekampeerd na m'n afgrijselijke HBO introductie kampeeravontuur ;), okay okay wel in hostels geweest, dus ik wen er al aan :P), maar inmiddels na een aantal dagen is het wel best. Voelt ook al echt als 'thuis'. We zijn na lekker uitgebreid ontbeten te hebben (oooooh je kan hier ALLES eten) de campus gaan verkennen. We zijn gelopen langs al de gebouwen waar we les hebben zodat we dinsdagochtend vroeg niet hoefden te zoeken. SLIM huh! Zonder Denise (en de campus map) raak ik de weg kwijt, maar inmiddels gaat het steeds beter, joehoe! We moesten nog ergens voor de 1000ste keer onze papieren laten kopiëren voor officiële registratie … hele rij in Murphy Hall (shit!) maar we zouden geen Nederlanders zijn als we niet binnen no-time aan de beurt waren ;). Reuze snel stonden we dus weer buiten met een UCLA tote-bag. Maandag ook voor het eerst geSkyped met thuis. LEUK! Ik vind het een geweldige uitvinding. Buiten! Na lekker met m’n mama gekletst te hebben alsof ze naast me zat, zijn we ons weer vol gaan proppen in het restaurant. Daar ontmoette we onze twee Portugese casanova’s die er hun levensdoel van hadden gemaakt om ons te versieren? Nee hoor zo erg was het niet, maar wel typisch zuid-europees temperament ;). Achtervolgenden ons ook naar het zwembad die middag, maar gelukkig kwamen we ze pas weer aan het einde van de middag tegen. Inmiddels een aantal dagen later zijn ze een stuk minder ‘in your face’ en zijn ze eigenlijk heel gezellig en grappig. ’s Avonds hing er ineens een Slytherin doorsign aan onze deur. JAAA wat ik natuurlijk hyperinteressant vond. Wij zijn de evil hallway.

DINSDAG
Eerste lesdag. Ja! Vroeeeeeeeeeg, ik begin mezelf weer te worden. Opstaan, half 8? Nee! Don’t want to! Slaapwandelend naar de douches. We moesten zelfs nog haasten voor het ontbijt, werden daar lastig gevallen door die Amerikaanse spraakwaterval die ik hierboven noemde, onze lunchzakjes volgepropt met sandwiches … maar al snel renden we de heuvel af op weg naar onze lesgebouwen. Bleek dat we in plaats van 25 minuten maar maximaal 15 minuten over doen dus dat is FIJN! Het is een kwestie van de berg afrollen, andere kant weer 1000 traptreden beklimmen en enkel rechtdoor. Denise gedropt bij haar gebouw en gerend naar Dodd Hall, waar ik m’n eerste Theater 10 (introductie tot theater) les had. Leuk! G. Gardner is leeeeuuuuk dacht ik na de eerste les, inmiddels weet ik dat als je ‘m 6 uur op een dag aan moet horen ie je ook wel gaat irriteren ;) Hij is like….. m’n opa. Hij is OUD! Hij zegt zelf dat ie 39 is en de ziekte van Benjamin Button heeft (lijkt ook sprekend op Benjamin Button) maar volgens mij is ie minimaal 75. Hij kan heel leuk vertellen, maakt van elke les een echte show. Inmiddels ben ik de rebel van de klas; het meisje wat Lady Chatterley’s lover heeft gelezen (wat gebanned is in the U.S. of course), wat antwoorden voorzegt wanneer dat verboden is (weet ik veel, ik dacht ik help dat arme mens), dat woont in het land met de meeste whorehouses (aldus mr. Gardner), dat niet in God gelooft (jaw-dropping!) en pro-gay-marriage (waar ben ik beland met al die oenen!) is. Right. Het is ook heel raar om steeds m’n naam door de klas te horen galmen. Duurt even voordat ik weet dat ie op mij doelt, ze spreken het zo raar uit! Maar don’t know if it’s a good thing dat die man nu m’n naam al kent. Gedraag me keurig netjes in de klas hoor, maar ik ben natuurlijk niet the all American girl. Ben ook de enige niet UCLA-er in Theater110 (history of American musical theater) en gelukkig zitten er wat meer internationale studenten in Theater 10. Het was allemaal nog heel algemeen, maar niet minder interessant. We begonnen echt bij de basis van Aristoteles, wat Bijbelstudie (God was de eerste playwright) e.d. In de pauze spreken Denise en ik af op onze ‘hangplek’ haha, lekker heerlijk plekkie met bankjes in de zon bij Dodd –hall, waar we elkaar afwisselen. History of American musical theater begon bij 1900 (!) en de eerste les ging tot 1913. Merk wel dat ik hierbij echt een disadvantage heb doordat ik niet Amerikaans ben. Ik ken al die oude artiesten en voorbeelden niet. Soms volg ik er geen hout van. M’n aantekeningen slaan ook nergens op. Het gaat ZO snel, dat ik soms halve zinnen heb en soms enkel de naam opschrijf zoals ie klinkt. Dus ik ga dit weekend maar eens flink Googlen om m’n aantekeningen aan te vullen! Na een flink lange dag (2x3 uur les zonder pauze achter elkaar) gingen we op boekenjacht. AUhoofd. Weljaaaa dacht ik… gaat wel over in de frisse lucht hoopte ik. Boeken overal op campus voor ons tweeën verzameld, maar mijn reader moesten we in ’t dorp ophalen. Ook leuk om het dorpje te verkennen, leuk! Na een fortuin uitgegeven te hebben voor een paar gekopierde papiertjes (60 dollar!) liepen we tegen de premiere van Public Enemies aan jaaaaa! Johnny Depp. Na 2 uur gewacht te hebben en gedrongen te hebben om ergens een plekje te vinden (wat zijn ze streeeeng, niet meer dan 3 mensen voor je, anders moet je daar weg) was m’n hoofdpijn inmiddels gegroeid tot een echte migraineaanval. Moest m’n best doen om te blijven staan en niet m’n maaginhoud te legen op de luxe Westwoodse stoep. De sensatiezoeker in mij won het van m’n verstand, wanneer alle hoofdrolspelers over de rode loper waren gegaan (Johnny Depp, Marion Cotillard en Christian Bale, Rosario Dawson hebben we gemist) moest ik al m’n energie gebruiken om niet op de stoep te zakken. Dus dat was niet zo’n slim idee geweest. Na mezelf naar huis gesleept te hebben (zo’n kwartiertje lopen naar onze residence hall) ging Denise wat eten en heb ik met een flinke dosis aspirine een uurtje geslapen, en werd ik weer herboren wakker! Chipito’s als avondeten is niet echt voor herhaling vatbaar… maar het vult. Je maag raakt ook vet snel gewend aan al die kalorierijke maaltijden per dag, nu na 3 ‘normale’ boterhammen heb ik heel snel weer honger. Niet goed! We waren die dag van half 9 tot half 9 op stap geweest, dus heerlijk slapen met 1000 lagen over elkaar heen. Ik draag ’s nachts: een t-shirt, een legging, een nachtjapon, een lang vest, een kort vest en sokken. Haha echt! Het is zo koud! Nu hebben we inmiddels vanavond een extra deken gehaald. SLIM … what took us so long?

-plaspauze, is hier een echt uitstapje-

WOENSDAG
Uitslapeeeeeeeen. Haha nouja, uitslapen is hier tot half 9. Je kunt ontbijten tot 10, en uiteraard doen we graag alles op ons gemakje! Huiswerk stond er voor mij op het programma. Het was bewolkt toen we opstonden en hadden ontbeten dus ik dacht wel makkelijk snel het leeswerk te kunnen doen. Een kort toneelstuk (Rising of the moon) en een aantal algemene hoofdstukken over theatergenres en decennia (great ages of drama) Poeh viel dat even tegen! Op bed viel ik steeds bijna in slaap, het was veel, het schoot niet op. Toen de zon ging schijnen en we gelunched hadden en naar buiten zijn verhuisd ging het stukken beter. Although (wat is dat in het Nederlands?) ik regelmatig afgeleid was door de vele eekhoorns! Lief! Maar ook wel eng, ze springen echt belachelijk ver en hoog en voor je het weet zitten ze in je haar! Al met al ben ik de hele dag bezig geweest met lezen. ’ s Avonds hadden we een date met het Holland House. Er was een mailtje rondgegaan rond de Dutchies en we zouden wat gaan drinken in town. Denise en ik hadden onze nieuwe Duitse vriend Mike ook uitgenodigd en die ging gezellig mee met z’n Turkse huisgenoot. Niet te geloven, nog nooit zo’n Turk gezien. Compleet blond, heel westerlijk uiterlijk, spreekt PERFECT Amerikaans Engels én Duits. We konden niet echt een leuk cafeetje vinden dus belandden we in een vaag eetgebeuren, al met al was het een erg gezellige avond en leuk om wat Nederlanders (en Belgen) te leren kennen. KEIHARD gelachen om de minderjarige Vlaamse (Franstalige) Frederick die die middag samen met Timo naar een luguber parkje was geweest (waar ze de enige blanken waren) om een fake ID aan te laten maken. HILARISCH! We hadden de volgende dag gewoon weer college dus om 00:00 waren we weer lekker thuis. Stond ik daar in m’n glamoreuze LBD met latex legging met felrode lippen op de campuswc’s , voelde me echt een superster :P NOT hahahaha. Je pasje (Bruin card) hier is echt heilig! Je hebt ‘m nodig als je wilt eten, als je je gebouw binnen wilt komen, als je langs de security gaat (’ s avonds), als je de lift wilt roepen, als je naar ’t toilet wilt, wilt douchen, je kamer in wilt. POEH! Pasjes pasjes pasjes. We hebben met onze nieuwe internationale (Duitse en Turkse) vrienden kind of een semiafspraak gemaakt om het weekend van 11 en 12 juli naar Las Vegas te rijden met z’n vieren. Kunnen we de autohuur kosten delen. Las Vegas here we come.

DONDERDAG
Nou en vandaag was het weer een nieuwe lesdag. Bluuuuh les. Hahahaha nee hoor, ik vind het nog erg leuk, had braaf al m’n huiswerk gedaan, dus ging met goede moed onderweg.. opstaan was horrible :P dus het is al echt zoals thuis! Denise; opstaaaan! Ik: neeeeeee ik heb nog een half uur. Onderweg kwamen we onze Amerikaanse wannabe-vriendin nog tegen. Lordy… wat een mens zeg *zucht*. Theater10 was eeeeeerg leuk vandaag! We hadden eerst een discussie over The rising of the moon… daarna over soorten drama-conflicten die er waren … waarbij ik een vraag moest beantwoorden waarvoor ik wilde strijden…. zoals bepaalde rechten o.i.d. nou toen kwam de discussie over gay-rights hoor. Want I guess dat jullie m’n antwoord al wel voorspeld hadden ;)? Nouuuu in wat voor eeuw leven we mensen? Goooddd…. Pfff ik wil de discussie met die mensen niet eens aangaan (eikels!). Was ook de enige die niet in God geloofde samen met een Chinees meisje (maarja daar hebben ze natuurlijk geen geloof). Dus nou, voelde me lekker out of place. Maar we hadden een heel gaaf gastcollege van 4 afgestudeerde masterstudenten. Set design, costume design, an actress en sound design. LEUK! Ik twijfel of m’n professor gay is. Hij liet zich niet uit over gay-rights, maar pestte me wel (over een actrice die moest doen alsof ze heel erg verliefd was op een gay-jongen, toen zei hij dat ik daar vast ook heel goed in was?). Tijdens de volgende les zei ie ook dat ie een stronthekel heeft aan Nicole Kidman (GG: I hate her), maar wel naar Australia geweest is omdat Hugh Jackman much more to his liking is! Haha nouja who cares… I do, ik vind het uiterst interessante materie! ;) Musical history was weer lastiger vandaag, maar wel leuk omdat ik nu veel herkende uit de vorige lecture. Heb trouwens ook hele belangrijke discussie voor een cijfer en een hele leuke les over moderne musical op 16 juli. Maaaaaar ik wil Adam Lambert ontmoeten, maar aan de andere kant ook niet m’n lessen overslaan. Maar beiden an once in a lifetime opportunity. Dilemma! Denise kan ook niet mee overdag naar ‘t Staples Center want die heeft echt een belachelijk strenge drama-lerares. Nou goed, internal conflict dus.
Even een paar leuke quotes uit m’n laatste les van vandaag om jullie een beeld te geven van m’n (heeeeule oude) docent:
“ In America we don’t care if you do your job right, we only care if you sleep with the right people”.
Over Barbra Streisand toen ze geen buiging deed toen hij als jonge jongen een voorstelling geweldig vond: Didn’t take a bow, no curtain call, FUCK HER! She masturbates all over the melody anyway.
Nouuuuuu en ja toen .. wat een happening weer! Zat op Denise te wachten na de lessen. Cirkelde er 5 helikopters boven ons. Hmmm wat is dit? Helikopters zijn we hier wel gewend, maar zo veel? Toen kwam Denise en vertelde me dat haar klasgenoot haar vertelde dat Michael Jackson dood zou zijn, vandaar de helikopters, aangezien ie in het ziekenhuis in ons dorp lag. Maar het was niet 100% zeker dat ie dood was. Dus wij naar het ziekenhuis, wat nog geen 10 minuutjes lopen is, onderweg m’n pappie gesmst of ie wel echt dood was?. Oooooh wat een ramptoeristen zijn wij. Hele tijd rondgehangen, GEWELDIG aaaaalle zenders van de wereld. SENSATIE! Op een gegeven moment nadat we daar 1,5 uur rond hadden gehangen vertrok een helikopter vanaf het dak van het ziekenhuis. Denise voor de grap; misschien ziet ie daar wel in! Zagen we het nieuws op campus, bleek het ECHT waar te zijn. WAT?! Scary! Zaten we te wachten achter alle verslaggevers (leeeuk om dat eens in het echt te zien) werden we ineens op de foto gezet met zo’n ECHTE paparazzi camera, heeeel veel foto’s minuten achter elkaar. Echt op ons gericht! HOE RAAR! Nu weet ik hoe ongemakkelijk je je moet voelen als ster. CRAZY! Eerder die dag zaten we al op een muurtje te wachten en toen werd ons gevraagd of ze een foto van ons mochten maken. Uuuuhm OKAY? Sure. Maar nu was het gewoon ongegeneerde paparazzifotografie. ENG!

Nu schalt hier uit elke radio, uit elke auto, OVERAL Michael Jackson…..
Nou ik zal eens even wat foto’s van de afgelopen dagen gaan uploaden naar m’n Hyve-album: http://scaraloez.hyves.net/album/41320331/UCLA/ZAxmNBAB/

Kan het niet geloven dat we nu al een week van huis weg zijn!
Dankjulliewel voor alle lieve leuke berichtjes, echt heel erg leuk om te krijgen <3

Ps; Give my regards to Broadway is één van de eerste musicalliedjes door George M. Cohan.

  • 26 Juni 2009 - 06:48

    Siets:

    Huh?? Is Michael Jackson dood??

    Hmm.. Zo zie je maar waar mijn prioriteiten liggen; eerst Marloes d'r verslagje, dán pas het nieuws! ;)

    Maar wat een fijn megalang verslag weer, lieffie! Héérlijk! :D En heel goed, dat je zo lekker jezelf bent in class - laat ze maar weten dat er een Dutchie in tha house is! :P
    Uitgebreidere reactie volgt, hoor, nu eerst aan het werk...

    kusss

  • 26 Juni 2009 - 07:37

    Annet:

    Geweldig Marloes,

    Wat een lekker lang verslag weer, ik vind het zo leuk om te lezen.

    Enne....Las Vegas ?? DOEN !!!!

    Xx

  • 26 Juni 2009 - 07:43

    Marjolein:

    Wat een heerlijk verslag! Dat alles door elkaar schrijven maakt het alleen maar leuker om te lezen!

    Enne, toen ze het over Michael Jackson overleden in L.A. hadden, moest ik ook meteen aan jou denken! En je was er dus nog ook!
    Word je nu beroemd :P, met die paparazzi?

  • 26 Juni 2009 - 08:00

    Ham:

    pop, te lang verslag??? Ben jij gek, keek er al dagen naar uit!!!
    XXX

  • 26 Juni 2009 - 08:23

    Danielle:

    Ow ik hou van je berichten, echt, genieten! :D

  • 26 Juni 2009 - 08:55

    Suzanne:

    Wat een leuk verslag zeg Marloes, geweldig :D

    Ben benieuwd waar je foto opduikt ;)

    xx

  • 26 Juni 2009 - 09:21

    Hannah:

    Hoi meiden!
    Wat een leuk verhaal weer om te lezen! Het klinkt allemaal zo gaaf en die foto's! De blauwe lucht en vet groen gras. Het lijkt wel een beetje op forrest gump, zo zie ik Michael Jackson heel eng groot op de voorpagina van de Volkskrant, zo staan jullie voor het ziekenhuis!
    Wat een luxe leventje met de premiere en bekende mensen, lieve Marloes doe je wel voorzichtig, heb je wel je evergreen bij je?

    Gister woohoo te horen gekregen dat ik Europees recht heb gehaald! Nu zit ik zenuwachtig te proberen een broodje te eten, over een uur naar de trein.

    Mag ik mijn verlanglijstje nog aanvullen met zo'n cute eekhoorn? ^^

    Ik kijk uit naar jullie volgende verslag!


  • 26 Juni 2009 - 10:39

    Annette Van Geloof:

    Wiehoe Loeske!
    Wat maak je toch weer allemaal me! En wat supertof wat je allemaal doet daar zeg!

    Ben benieuwd wanneer jouw foto ergens opduikt nu hoor!

    De lessen klinken trouwens verdomd interessant!

    Nog een hele fijne tijd gewenst daar!

  • 26 Juni 2009 - 11:48

    Dana:

    Hoi hoi,

    wat leuk om je verhalen te lezen. Zo gaaf! Je zit er echt midden in :D

    Have fun!
    Ik blijf zeker lezen ;)

  • 26 Juni 2009 - 14:05

    Joyce:

    Ik dacht meteen aan jou toen ik gisteravond het nieuws over MJ hoorde. Wilde je smsen of het wel echt waar was :gheghe:

    enne wel naar Adam gaan he ;)

  • 26 Juni 2009 - 15:04

    Oma En Opa:

    Marloes
    Wij zijn weer heel blij met de laatste berichten
    (behalve dan die migraine aanval)
    hele leuke verhalen en leuk geschreven ook,wij genieten er van
    dikke kus Oma en Opa

  • 26 Juni 2009 - 15:31

    Kim En Monique Van Berkel:

    Foedelkloetser!

    Wat een lange verhalen zeg, maar ik heb ze braaf allebei gelezen.. Weet je hoelang dat duurt op een Ghaneze computer ;)!

    Maar wat ben je weer hilarisch, grappig en leuk! Vind je het gek dat ze je op de foto willen zetten ;)! Haha..

    Nou ik mis je hoor, doe maar goed je best! Ik ben over 2,5 week eindelijk weer in Nederland, en kijk nu al reikhalzend uit naar je thuiskomst!

    Can't waittt..... :D!

    Loveee you, Kusje

  • 26 Juni 2009 - 15:52

    Ayla:

    Wat een geweldig verslag! Heerlijk om te lezen! En wat maak je weer een hoop mee!
    xx

  • 26 Juni 2009 - 17:29

    Anne-Marie:

    Heeeee Marloeesss!!!

    Wauwww wat super gaaf allemaal wat je meemaakt! Oohh vind het super leuk wat je allemaal opschrijft. Ook erg grappig om te lezen allemaal.
    En.. heb jij weer net nu jij daar bent gaat Michael Jackson dood! Vergeet je ook nooit meer.
    Misschien zien we je nog wel op een foto hier in 1 van de roddelbladen staan.
    Heel veel plezier nog en pas goed op jezelf maar vooral blijven genieten.

    Dikke kus Anne-Marie

  • 26 Juni 2009 - 20:17

    Laura Koortens:

    hee Marloesie,

    Super lange verhalen schrijf je. Lijkt net of je naast me zit en dat je het verteld :D

    Wel ff stoppen met van die lange verhalen schrijven he! Internetten kan je ook weer als je thuis bent ;)
    GENIET ZE!!!!!!!!!!
    x

  • 26 Juni 2009 - 22:42

    Nadeche:

    Whaaaaa, ik ben echt zo jaloers op jouw verhalen!!! Ik wil ook naar LA!!

    Echt super veel plezier en we Hyven en mailen enzo wel weer :D

    Dikke kuss

  • 27 Juni 2009 - 15:16

    Anne:

    wat 'n heerlijke verhalen, schattie!

    Ben er speciaal voor op de bank gaan zitten met 'n bakkie thee! :D

    Have fun, my love!

  • 28 Juni 2009 - 07:44

    Helene:

    Wat heb je allemaal weer beleefd meid?!? Paparazifotograven lachen zeg. Nog heel veel plezier.

    xxx

  • 28 Juni 2009 - 19:34

    Hans:

    Hoe is het met de heren liefde? Je blijft de lieve jongens leuk vinden. Dat komt allemaal wel goed studeer geniet en skype met je moeder,
    Shanti Hans

  • 29 Juni 2009 - 09:15

    Ines:

    Wat een schrijfsels weet jij ook uit jouw laptoppie te halen zeg, hilarisch!!
    Fijn dat je t zo goed naar je zin hebt.
    Geniet!!
    xxx

  • 30 Juni 2009 - 01:58

    Denise Van Kempen:

    I'm hungry too!!! En ik denk dat we maar maar onze Floor-mates meeting gaan, ik heb eigenlijk geen zin om naar het dorp te lopen (A)
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Marloes

Skiën in Oostenrijk.

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 641
Totaal aantal bezoekers 62987

Voorgaande reizen:

20 November 2011 - 15 April 2012

Pizzapunt, pflug & snow plough in Kaprun

15 Februari 2011 - 19 Juni 2011

Het wel en wee in the U.K.

19 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Hey hey hey, Marloes in L.A.!

Landen bezocht: