Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marloes Straaten - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marloes Straaten - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

12 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Uiteraard is m'n waarbenjij.nu-pagina updaten veel interessanter dan m'n Shakespeare essay afschrijven! In L.A. gaat SOGgen nog veel gemakkelijker dan in Nederland. Denise en ik zijn een soort van golden oldie liedjes-battle aan het houden terwijl we onze verhalen proberen op te rakelen.

Ik heb deze week zelfs niet meer in het mooie boekje van m'n mama geschreven dus dat ligt alleen maar mooi te wezen op m'n bureau. Dat is goed voor jullie! Want waarschijnlijk kan ik me veel minder herinneren uit het blote hoofd.... = een minder lang verslag.

Holy moly, al weer afgrijselijk lang niet geschreven. Het voelt als 2 dagen maar het zijn er 8! Fuck.

Zaterdag 4 juli 's avonds
Jaaa bevrijdingsdag dus. We zijn inderdaad naar Marina del Rey geweest, waar the magic happens! Nou ik weet niet hoor... maar we hebben een uur gewacht op een grasveldje op een miniduin bij de haven helemaal bepakt met honderden mensen. Begon het vuurwerk, achter een boom! SHIT! hahaha het was ook niet veel soeps, paar straaltjes vuurwerk. Not impressed. Die Amerikanen zijn helemaal weg van hun eigen kunsten, wij vinden het leuk om ze te shockeren door te zeggen dat we in Nederland beter gewend zijn. Is één van onze hobby's. LEUK! Na afoop haalden we bij Starbucks wat te drinken om op te warmen. Ik wilde iets leuks proberen maar het bleek warme appelsap met caramel en brokjes te zijn. IEW je moest er niet naar kijken. Je moest je naam roepen bij de bestelling maar later bleek ik de Bruce te zijn van wie het drankje koud stond te worden. Maffe Amerikanen hadden de wegen rondom Marina del Rey afgesloten om het verkeer in goede banen te leiden... ik weet niet hoor, maar zoveel mogelijk verkeer op één weg proppen lijkt me niet de meest logistiek verantwoordde oplossing. Dat resulteerde er ook in dat onze bus gewoon niet reed. Bleh! Denise en ik zette de pas er in, ja we zouden gewoon lopen totdat we bij een straat kwamen waar er wel een bus reed. PROTEST achter ons, blijkbaar houden Turken en Duitsers niet van wandelen haha. Uiteindelijk na een half uurtje wandelen hadden Denise en ik lekker toch gelijk. Aangekomen bij een bushalte waar de bus WEL stopte.
's nachts kregen we nog visite van 2 Franse knapperds wat voor mij eindigde in een van de vreemdste avonden ooit. MY GOD! Een van de twee sneapte NIETS van wat ik zei, je moest echt Jip & Janneke engels met 'm spreken. Ik kon 't natuurlijk niet laten om 'm constant in de maling te nemen. RAAR! we konden werkelijk geen woord met elkaar communiceren en waarschijnlijk verafschuwde hij Denise dat ze mij (de gestoorde roommate) niet weggestuurd had. HILARISCH. Nog regelmatig aan terug gedacht als WTF was DAT? Haha. Hij bleek later inderdaad de idioot te zijn die ik dacht dat ie was (hij had gewoon een dom hoofd) dus die hebben we lekker niet meer gezien. Stomme Fransen ook. Malloten.

Zondag 5 juli
Nou dit wordt een beetje gokken want ik heb niets meer in m'n boekje geschreven. Pfff nou ik gok op het zwembad en leeswerk haha. Ohnee uitslapen en leeswerk op het terras of het zwembad, kan het me niet meer herinneren! Vroeg eten samen met Eddy (onze Amerikaanse suite-mate) om daarna Saskia te meeten en te vertrekken richting Hollywood. Shakespeare at Barnsdall park! Eerst misten we de bus.. bah! Wilde Denise Eddy bellen om ons te brengen, did his battery die... maar gelukkig kwam de bus 2 minuten later. Vol vreemde vogels richting Hollywood gereden. Te vroeg uitgestapt... de weg gevraagd aan een mevrouw die er geen drol van verstond. Shit. Ben je in Amerika, spreken ze alleen Spaans. Okay, nu was m'n uitspraak van Barnsdall park ook niet de beste, ik bleef het Barsdale park noemen haha. We waren te laat om onze gereserveerde plek in te nemen dus zijn we ergens achteraan in het gras geploft. Gelukkig waren de vrienden van een Amerikaanse vrouw niet op komen dagen. We mochten heel aardig op haar dekentje crashen vlak voor het podium. Okay het was een Shakespeare stuk, ja het was lang en vreemd boven op een heuvel in het gras luisteren naar onmogelijk te begrijpen zinnen, Charlie Chaplin lookalikes en 'spirits' in recyclebare kostuums. Voornamelijk als het niet in je moedertaal is is het moeilijk te volgen. Ik had me er op voorbereid. Maar Denise en Saskia waren echt reuze bored en blij toen we weer naar huis mochten.

Maandag 6 juli
Huiswerk. Voor dood liggen bij het zwembad. Met Jonathan ge-eet-date zodat ie al z'n avonturen meegemaakt in Las Vegas kon vertellen. Had me niet ingesmeerd 's middags omdat ik dacht dat niet meer hoefde... blijkbaar wel als we vroeger naar het zwembad gaan. ROOD! oftewel little lobster. Toen Alex ineens in Sproul Hall stond en me riep ben ik na gedag te zeggen ook keihard gevlucht. Haha lollig.

Dinsdag 7 juli
Les! LANGE DAGEN! Not so fun news: de volgende lessen moeten we ook gaan acteren. NEE! daarvoor heb ik toch dat vak niet gekozen. Shit. Apparently moet je bij introduction to theater ook iets leren over acteren. NEE! Ik skip alle lessen vanaf nu. Hell. De lessen zijn nog steeds leuk zolang we geen toneelstukken moeten schrijven (ja poep, we moesten binnen een kwartier een mini toneelstuk schrijven, ik vind dit vak ineens niet meer leuk :P). Alex (Alessandro) had les in 't lokaal naast Denise en dus joinde hij ons voor de lunch (much to my liking of course). Na de les hebben we UCLA-truien ingeslagen. Yup yup UCLA ftw! 's avonds zijn na onze eet-date met Brennen en Eddy (onze Amerikaanse suite-mates) en Jonathan nog wat gaan drinken in het te toffe off-campus appartement van Alex en Sam. Sam dacht het perfecte drankje te weten voor het meisje wat geen alcohol drinkt... hmmm toch niet. Resulteerde in lachbuien en rode oren en Denise die het ultiem grappig vond. Maakte het beklimmen van de reuze survivaltrap naar Sproul Hall wel extra avontuurlijk.

Woensdag 8 juli
Breakfastmeeting met Saskia om 9 uur... niet zo'n goed idee als je pas om 3 uur naar bed gaat. Winkelen! Yay! Voor het eerst sinds we in Amerika zijn echt naar een mall geweest. Westside Pavillion. Niet heel groot, maar wel leuk voor een middagje. Een Victoria's Secret onderbroekje en een jurkje en uitgaanstasje later stonden we weer bij de bus. 's avonds gegeten met onze nieuwe Zwitserse UCLA vriendjes Silvan en Fabian en daarna lekker gerelaxed en Grey's gekeken.

Donderdag 9 juli
Les. Gelukkig hoefde ik niet te acteren. Thank goodness. We hadden les in weer een ander gebouw, onvindbaar! Een hoorcollegezaal waar 600 personen in kunnen en we zijn met z'n 20en. Funny! Gelukkig gingen we al snel een geweldig fijne film kijken over de aanloop van 4 musicals (Avenue Q, Caroline, or Change, Taboo en Wicked) naar de Tony awards. I was soooo rooting for Avenue Q. Wat een leukerds zijn de schrijvers van Avenue Q, zulke leuke personen tussen al die anderen (o.a. gestoorde Boy George en Rosie O'Donnell). Het was vandaag Eddy's 21e verjaardag (om 12u) en dus gingen we na de les Westwood in om een pretpakket samen te stellen. Waarom is er hier NERGENS een Playboy te vinden? Grappig wat voor 'n blikken je krijgt wanneer je er om vraagt. Gegeten met de hele groep, o.a. Mike, Cenk, Gurhan en Saskia. De lange tafels van 8 personen worden te klein voor ons! Fabian en Silvan zouden we waarschijnlijk later zien in Maloney's waar we Eddy's 21st zouden vieren. Eddy had ons nog beloofd om een heel mooi uitzicht over L.A. te laten zien en dus reden we rond 9en naar een uitkijkplaats samen met Brennen, een vriendin en Eddy. Yup, mooooooi uitzicht met allemaal geweldige lichtjes. L.A. is enorm! Na 12 uur zijn we Westwood in gegaan samen met Eddy en Brennen. Maloney's had een enorme rij bij de achterdeur staan dus zijn we gevlucht naar BrewCo waar karaokeavond aan de gang was. Grappig! Eddy is het bezorgde typ, en wanneer ik zeg bezorgd bedoel ik ook echt heel erg bezorgd! Hebben jullie het wel naar je zin? Staat de verwarming te koud? Is deze muziek wel leuk? Wil je niet nog iets anders drinken? Zal ik zus... zal ik zooo? WOW! Om 2 uur ging alles dicht dus zijn we weer naar Sproul Hall gelopen.

Vrijdag 10 juli
Uitslapen, zwembad overdag, toneelstuk lezen. We hadden Eddy beloofd z'n 'echte' verjaardag ook met hem te vieren. Hij vroeg of we eerst nog naar de bios wilden voordat we uit zouden gaan maar we begonnen al een beetje een overdosis Eddy te krijgen dus hebben we voorgesteld dat een ander keertje te doen. Een vriendin van Eddy Jessica heeft connecties en zou ons in een echte fancy Hollywood-club proberen binnen te krijgen maar de plannen werden steeds gewijzigd. Uiteindelijk zijn we met de auto naar Manhattan beach gereden (vlakbij Long Beach). De accu van Brennen's auto was op dus dat was alweer hilariteit alom voordat we vertrokken waren. Met z'n 6en in de auto gepropt, onderweg verdwaald. Jessica joinde us later in de Ierse pub met Luke, een Engelse wannabe filmstar. Uitgaan is hier gewoon RAAR! Je gaat wat zitten aan een tafel, of je hangt wat aan de bar (wat we deden in the Underground een Engelse bar). Daarna hebben we wat over het strand gerend, skinny dipping in overweging genomen (nee hoor grapje) en teruggereden naar Westood om een mega-pizza op te eten (uiteraard na het afpulken van de chapignons) in de kamer van Brennen en Eddy hier op onze etage.

Zaterdag 11 juli
Afgesproken met Alex en Sam om te hangen bij het zwembad. Na wat verschil tussen Italiaanse tijden en Nederlandse tijden hebben we elkaar uiteindelijk gelukkig wel gevonden bij het zwembad. Sam joinde ons later op de middag. 's avonds zouden we proberen binnen te komen bij de Sky Bar in Hollywood maar die plannen werden al snel gewijzigd in een roof top party. Het is hier echt een sport om binnen te komen bij verschillende clubs. Ze hebben zulke idiote policies! Onze Portugese vrienden vinden het normaal om de bouncers om te kopen haha. In de hippe clubs kun je een tafel kopen voor een avond voor 500 euro (geen typo) ... zulke vreemde regels hier! Geef mij maar een paar UCLA vriendjes op het dak van Alex's en Sam's appartement naast het zwembad met kaarsjes. Okay na 1,5 uur werden we wel van het dak afgestuurd omdat het natuurlijk illegaal was wat we deden... maar we gingen net zo gezellig verder in hun appartement. Stomme beer-pong spelletjes spelen en hard meezingen met 80's hits samen met o.a. Fabian, Silvan, een paar duitse meisjes en Sam en Alex.

Zondag 12 juli
Ennnn dan zijn we aangekomen bij vandaag. Een dag waarop Denise me heeft laten slapen, wow 12:45 klom ik m'n bed toch maar uit. Heb werkelijk niet veel nuttigs gedaan except for een soort van m'n Shakespeare essay schrijven. Komt niet veel nuttigs uit... hate that! Ben het niet meer gewend om echt productief te zijn. Morgen moet ie echt af want dinsdag is de deadline. Gelukkig hebben ze in een gebouw verderop 24 uur printing service.. dus mocht het nodig zijn.... Dinner met Mike, Gurhan, Cenk, Saskia, Jonathan en Eddy. Ik vind Eddy een schatje hoor, maar hij is zoooo bezorgd om alles dat het nu ff te veel Eddy is.... de afgelopen dagen is ie zo veel aan onze deur geweest *zucht* en hij blijft zich maar verontschuldigen voor saaie avonden terwijl we het prima naar ons zin hebben gehad.

Deze week op het programma:
Dinsdag 14: Les
Woensdag 15: Verjaardag van Saskia
Donderdag 16: Les skippen! Idols! JAAA ben nu al zenuwachtig
Vrijdag 17 tot zondag 19: Las Vegas (ja nu echt, we moesten allemaal wijken voor Gurhans midterm, maar ik heb een midterm en een paper volgende week. BAH!)

Oh en ik krijg nu net een smsje van Alex of we nog mee gaan naar de Sky Bar, ja hallo... het is nu bijna al 11 uur, alles gaat hier om half 2 afsluiten.


Ohja and of courso ga ik zo de foto's uploaden naar m'n Hyves: http://scaraloez.hyves.nl/album/41320331/UCLA/ZAxmNBAB/


Ps: Kimmie lieffie welkom thuis! <3

  • 13 Juli 2009 - 07:16

    Lin:

    Meisje, ik ben niet jaloers, maar O MY GOD!! Het klinkt zo geweldig. Weet je wel zeker dat je terug wilt komen?
    xx

  • 13 Juli 2009 - 07:27

    Dana:

    Hoi hoi,

    leuk weer om je verhalen te lezen!
    Ik ga vanavond naar de Nederlandse premiere van Harry Potter 6 in de phil!!!! :D Ik heb er zo'n zin in.

    Maar goed dadelijk eerst nog verder opbouwen ;)

    Have fun!

  • 13 Juli 2009 - 07:37

    Annet:

    Wat leuk toch allemaal!!!
    En inderdaad, de tijd vliegt voorbij.

    Veel plezier in Las Vegas !!!!!

  • 13 Juli 2009 - 08:06

    Ham:

    pop, als traditie illegaal op maandag over je pagina gescand! Wat een oersaai verrblijf daar!!! CU tonight XXXX

  • 13 Juli 2009 - 08:18

    Marlijn:

    Leuke verhalen! Mooi dat je het zo naar je zin hebt. Als je nog een musical in Las Vegas wilt bezoeken: Phantom is echt een aanrader! www.phantomlasvegas.com/


  • 13 Juli 2009 - 08:29

    Thijs Crommentuijn:

    Wauw, ook lekker veel gefeest daar! En aan het zwembad, lijkt me heerlijk!
    Leuke verhalen schrijf je weer :D Geniet er van
    x Thijs

  • 13 Juli 2009 - 10:47

    Siets:

    Oooww, girlie! Je bent al helemaal aan het verAmerikaniseren, zeg! ;) Met al je superlatieven in hoofdletters en je Engelse zinnen en woorden tussendoor! :P

    Wat een heerlijke verhalen weer!! Het blijft een genot om langs deze weg mee te mogen leven! :D

    Lieverd, succes met je Shakespeare, maar vooral heel veel plezier bij Adam en in Las Vegas!

    xxx

    P.S. Vanaf nu heet je Bruce, natuurlijk, dat snap je! ;)

  • 13 Juli 2009 - 13:09

    Joyce:

    Ik wil even zeggen dat ik HE-LE-MAAL niet jaloers ben ;)

    Veel plezier donderdag!

  • 13 Juli 2009 - 13:15

    Annette:

    Wat tof om je belevenissen weer te lezen! Wat maak je veel mee, wat ontdek je veel en vooral: wat ontmoet je veel mensen!

    Geniet er nog maar heel veel van, skip niet te veel lessen (muur spelen kon je wel toch?) en heel heel heel veel plezier bij Idols! Ik kijk nu al uit naar je verslagje daarvan!

    Liefs,
    Annette

  • 13 Juli 2009 - 16:22

    Anne:

    Op 'n stukje van "stomme Fransen" na, vind ik het uiteraard weeeeeer 'n heerlijk verslag! Damn!

    Het klinkt echt als de hemel, joh!

  • 15 Juli 2009 - 21:05

    Oma Thea:

    Was weer n'gezellig portie leeswerk heerlijk!
    dikke kus van Oma en Opa

  • 16 Juli 2009 - 08:34

    Kim En Monique Van Berkel:

    Lieverd.

    Heb eindelijk de tijd gevonden om je blog te lezen, schaam me sorry!

    Maar volgens mij vermaak je je nog steeds kostelijk daar, maar dat had ik natuurlijk allemaal over de mail al gehoord ;)!

    Het is wel tijd dat je weer terug komt hoor, ik ben er ook weer :D.. En volgens mij hebben we 2 maanden nog om elkaar al onze verhalen te vertellen, whieehiee..

    Thanks voor al je welkomthuis berichtjes, je bent de liefste :D!

    Nu ga ik weer genieten van een Hollands ontbijt, maar mail je vandaag nog..

    Today is the day, have fun met Adam, woot woot sexyyyyy!!

    Love you! X

  • 26 Juli 2009 - 18:08

    Joyce:

    Loes, wordt het niet eens tijd voor een update? ;) :p

  • 13 Augustus 2009 - 12:00

    Robin:

    Damn.. jij schiet ook niet op met schrijven ;)
    Je hebt nog heel wat dingen te schrijven.
    BTW, het was ook leuk om jou verhalen te lezen :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Marloes

Skiën in Oostenrijk.

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 62986

Voorgaande reizen:

20 November 2011 - 15 April 2012

Pizzapunt, pflug & snow plough in Kaprun

15 Februari 2011 - 19 Juni 2011

Het wel en wee in the U.K.

19 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Hey hey hey, Marloes in L.A.!

Landen bezocht: