I've had the time of my life! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marloes Straaten - WaarBenJij.nu I've had the time of my life! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marloes Straaten - WaarBenJij.nu

I've had the time of my life!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

13 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Okay okay, ik ben nu wel 100x gevraagd of ik m'n waarbenjij.nu nog ga updaten en elke dag herinnert Denise er me aan ;) en nu kreeg ik OOK nog een mailtje van waarbenjij.nu of ik misschien de K2 aan het beklimmen was of dat ik een onbewoond eiland had ontdekt? Ja okay ik moet inderdaad nog schrijven over m'n 3(!) überfantastische weken. Dan kan ik daarna weer zwelgen in zelfmedelijden en terugvallen in m'n zwarte gat haha. Ik mis niet alleen m’n superlieve vriendjes en vriendinnetjes maar ook het ‘leven’ zelf, het weer, het UCLA paradijs, alles.
Nou ik hoef jullie denk ik niet te waarschuwen hoe lang dit wel niet gaat worden. Aangezien al m’n andere updates al bijna novels waren. Sorry dat ik het niet heb volgehouden om regelmatig te updaten, maar we hadden zoveel geweldig leuke dingen te doen dat ik m’n tijd liever ergens anders aan besteedde.

Ik ben er nog niet helemaal achter of ik dit nu écht per dag ga doen (am I crazy? Haha) of globaal. Maar misschien ga ik later spijt krijgen van een ‘globaal verhaal’. Dus here. Have it all!

Maandag 13 juli:
Maandagen zijn altijd onze rustdagen. Zo ook deze maandag. We hebben gelunched met Alex in de dining hall waarna hij ons uitnodigde om te komen relaxen op het dak van hun appartement waar ze een zwembad hebben. We moesten nog huiswerk maken dus besloten dat eerst te doen en daarna ben ik naar Alex gegaan. <3 en Denise bleef ‘thuis’ at Sproul Hall, die moest nog dingen inspreken voor Engels en die vindt A. toch maar irritant haha. ’s Avonds hebben we gezellig gegeten met Saskia, Jonathan en Brennen (onze Amerikaanse suitemate, roommate van Eddy). De Harry Potter kaartjes die we eerder gevonden hadden waren nog steeds niet opgehaald dus vertelde we aan Brennen dat we zelf zouden willen gaan maar niet konden gaan omdat het om 12 uur ’s middags was. Brennen was zo lief ons er op te attenderen dat het 12 uur ’S NACHTS was haha. Het kaartje zei 14 juli 00:01. Wat bij ons in Nederland dus zou betekenen, 1 over 12, de nacht van 13 op 14. Nou bij Amerikanen niet hoor LOL. Allereerst stonden we nog eens bij de verkeerde bioscoop midden in de nacht haha (jaaa ik weet ook niet, hersenkronkel!) maar gelukkig konden ze ons daar wel vertellen dat het de volgende nacht zou zijn. OKAY?! Vreemd. Toen hebben we maar een ander leuk uitstapje gemaakt naar de 24h supermarkt.

Dinsdag 14 juli:
Les! Lessen blijven leuk. Zoals verwacht vind ik History of American musical theater stukken leuker dan Introduction to theater. We hebben gelunched met Alex, gevraagd of ie met me mee wilde naar Harry Potter ’s nachts, want Denise zag het toch niet zo zitten op 3 uur naar iets te kijken waar ze toch niet in geïnteresseerd was. Na school zijn we nog even gaan kijken bij de training van Inter Milan maar zagen geen drol door de security doeken die om de hekken hingen. Om 19 uur na hun training zijn we teruggegaan om foto’s te scoren. Wat een heissa een soort AU-en maar dan anders. Alle mannen worden gek! Haha geen grap. Alex die in het Italiaans staat te gillen als een klein kind, jongens die om de hekken heenrennen voor een handtekening. Funny! We hebben gegeten met Fabian en Silvan (Zwitserland) en ’s avonds zijn we met een groep vertrokken richting O’Hara’s om daar wat te drinken. Er stond een gigantisch lange rij helemaal om het blok huizen heen voor de bioscoop! Alle mensen hadden kaartjes maar stonden in de rij voor mooie plekken. Uh okay? Ik ging eerst nog uit. We hadden weer lekkere zuid-europese afspraken gemaakt, dus ik wist niet of Alex nou wel of niet zou komen voor HP … als je hier (ehm ik bedoel daar) out of credit bent met je mobiele telefoon kun je ook niet meer gebeld worden. Irritant! Dat komt omdat je moet betalen voor het ontvangen van smsjes en telefoontjes. Maaar thank goodness stond ie ineens voor m’n neus in O’Hara’s. Eind goed al goed, samen naar HP. Hele bios zat vol met superfans. Maar na even onderhandelen met iemand die alleen was gekomen hadden we de beste plekken in de hele bios haha. Bleek dat A. er soms helemaal niets van snapte, dan is bijna 3 uur film zonder pauze wel lang ja haha. En ja Denise, ik kwam inderdaad om 6 uur thuis haha. Ik heb de afgelopen weken heel wat nachtelijke campus uurtjes gehad <3.

Woensdag 15 juli:
Na 3 uurtjes slaap stond ik woensdag weer vrolijk naast m’n bed. Ja jullie zullen wel denken… Marloes de slaapverslaafde? Tja… als het superleuke dingen zijn, dan is het opstaan niet zo erg :). Vandaag was Saskia jarig! We zijn gezellig met Saskia, Jonathan en Denise en ik naar Santa Monica vertrokken om daar lekker te slenteren over 3rd street promenade en de SM pier. Pretty en erg gezellig! ’s Avonds hebben we met een hele grote groep gegeten. Ik vind het geweldig om zo met z’n allen te dineren. Ik was die ochtend met enorme keelpijn opgestaan en het werd alleen maar erger, ’s avonds kon ik al bijna niet meer slikken en ben ik voor pampus op bed gaan liggen. Neee niet ziek worden, morgen is Idols dag!

Donderdag 16 juli.
IDOlS!!! Ik was zo zenuwachtig! M’n keel was nog 100x erger, kon niet meer slikken zonder dat ik de lucht in schoot van de pijnscheuten. Had het nog nooit zo erg meegemaakt. Pff.. Moest in m’n eentje ontbijten (Denise ging gewoon naar Engelse les) en toen Mike bij me aan tafel aanschoof was het eerste wat ie zei: ‘wat zie jij er uit’. Haha dus ja, ik voelde me niet al te best… niet ziek ofzo, maar ik kon gewoon niet slikken. Maar lang leve de pijnstillers en op naar IDOLS on tour @ Staples Center downtown L.A. Na een busrit van 1,5 uur eindelijk aangekomen. Gezocht waar de fans stonden te wachten. En daar heb ik 7 uur staan wachten! 7 uur! Ik ben gek, I know. En geen Adam Lambert :(. Wel heb ik een foto met o.a. Kris (de winnaar) en een hoop anderen. Dus het wachten was niet voor niets, maar had niet het gewenste resultaat. WOW we hadden echt hele stomme plekken. We zaten schuin ongeveer bijna achter het podium op de bovenste ring. Bah! We konden de televisies niet eens zien voor de mensen die ver weg zitten. Dus wij na 2 Idols optredens vragen of we misschien op de lege stoelen aan de overkant mochten gaan zitten. Nee dat was niet gebruikelijk, dat mocht niet. SHIT! ‘Maar we komen helemaal uit Nederland’ … pleeeeeasse? Okay okay hij ging overleggen met z’n supervisor. YEEAH! Plaatsen recht tegenover het podium. GEWELDIG! Hihi. Het concert was super! Bekende nummers, echt spectaculair en bij Adam z’n optreden heb ik alleen maar zitten gillen en springen op m’n stoel. Na afloop zijn we aan de ‘barricade’ gaan staan waar de Idols handtekeningen uit zouden delen en vlak voor de tijd dat ik Denise had beloofd weg te gaan kwam Adam naar buiten. <3333333 hij is ZO mooi mensen! M’n Rolling Stone magazine laten signeren, geschreeuwd dat we helemaal uit Nederland kwamen … en hij bedankte me en aaide m’n hand. JEUJ Adam contact. M’n leven is compleet haha. Achteraf verdwaalden we nog in downtown L.A. tussen de gangsters haha (niet aan te raden) maar uiteindelijk na 2 uur o.i.d. hadden we dan eindelijk de juiste bus te pakken die ons in ieder geval in Westwood afzette. Okay we moesten nog wel 30 minuten lopen ofzo, maar we waren thuis!!! Rond kwart voor 4 hebben we nog gezellig uit het raam lopen roepen naar een aangeschoten Mike en zijn daarna gaan slapen.

Vrijdag 17, Zaterdag 18, Zondag 19:
VEGAS WEEKEND! <3
Na een paar uurtjes slaap zijn we ’s ochtends met de drie meisjes (D, Saskia en ik) onze auto op gaan halen. Een Honda zilveren nogwat.. best een sjiek ding voor het oog in ieder geval ;). De communicatie met de Turken ging weer wat onhandig, dus aangekomen bij Sproul Hall om de koffers in te laden hebben we nog een tijd staan wachten… maar we konden hoor! Wij hadden de route, de jongens (Antoni, Cenk (eigenlijk Oguz), Mike en Gürhan) zouden achter ons aanrijden. Binnen een uur waren ze ons al voorbij gereden en gigantisch de weg kwijt geraakt. Haha! Stommerds. Ze kwamen 2(!) uur later in ons hotel aan dan wij. Wij hadden inmiddels het terrein al verkend, waren 6x gestorven van de hitte (46 graden) en hadden het zwembad al uitgebreid geïnspecteerd en toen kwamen de jongens pas aan. ’s Avonds hebben we eerst gezwommen, daarna met z’n allen boodschappen gedaan, de bedoeling was met z’n allen te eten maar dat werd de meiden en Mike. Still don’t know why?! En ’s avonds zijn we al rennend (geen grap) naar Treasure Island gegaan om daar de laatste Pirate Show te bekijken. Nou rennen in Vegas, nooit doen! Je gaat dood. Zweet in elk naadje en gaatje. In onze mooie jurken en hakken. Haha wat een avontuur weer. De jongens gingen gokken, wij stopten 2x een dollar in zo’n 1 cent automaat en we hadden het wel weer gezien. Na een aantal uur de jongens weggetrokken van de gokautomaten en even het Ceasar’s Palace verkend. Proefhuwelijk gedaan met Gürhan in één van de weddingchapels en op naar TAO! gegaan. Moest ff wennen aan hoe het allemaal werkt met die clubs en die bouncers en wat een toestanden haha, maar TAO! was leuk en had super muziek. EN het sloot pas om 4 uur en niet om 2. Lang leve Las Vegas! Het zwembad bij het appartementencomplex was 24h per dag open, dus daar wilden we wel even gebruik van maken, maar de jongens vielen na 1 seconde in slaap en dus niet gezwommen.

Op zaterdag hebben we overdag gewinkeld in een groot indoor shoppingcenter, gegeten bij de Mac met Mike en Antoni. Saskia voelde zich helaas niet lekker. Ik ben in m’n uppie naar The Phantom of the Opera geweest. Wat een spektakel, wat een show! Jammer dat het maar 1,5 uur duurde. Naderhand met de meiden naar de aller allerlaatste fonteinenshow bij ’t Bellagio. Nog één of andere uitnodiging gehad voor een VIP behandeling in Planet Hollywood… maar we zouden met z’n allen naar club XS gaan in hotel Encore. Mannen moesten weer uuuuuren gokken natuurlijk. BORING! En daarna gingen we naar XS. Helaas had Saskia d’r paspoort niet mee en enkel d’r rijbewijs waardoor we niet binnen kwamen :( . Toen zijn we eerst Gürhan gaan helpen met de auto ‘zoeken’. Haha ja, hij had ‘m ergens in de parkeergarage geparkeerd in ’t Venetian maar wist niet meer waar. Het was maar 10 minuten lopen van ons hotel naar het Venetian… maar goed ;). Later weer een poging nachtzwemmen gedaan haha. Het was nog zo verschrikkelijk heet zelfs ’s nachts. Dit keer inderdaad gezwommen, in de jacuzzi gehangen … en geloof het of niet, allemaal in slaap gevallen bij het zwembad! Om 5 uur werd ik wakker, wilde ik opstaan, maar m’n benen sliepen omdat Mike daarop in slaap was gevallen dus viel ik boven op Mike’s hoofd. HILARISCH! Het leukste was zelfs nog dat ie het zelf de volgende dag helemaal niet meer wist haha.

Zondag moesten we om 11 uur uitchecken & zijn we gaan winkelen in zo’n outlet shopping mall. Eerst nog even langs het Las Vegas Sign gereden aan het einde van ‘the strip’. Helaas moesten we wat filerijden terug naar L.A. waardoor het wat langer duurde, maar rond 8 uur waren we weer terug op UCLA. Om 00:00 hebben we voor Silvan’s 20e verjaardag gezongen. Allemaal in onze eigen taal. Geweldig! In het Duits, Zwitsers Duits, Engels en Nederlands. Na het zingfestijn had ik nog met Alex afgesproken. Er zitten 24 uur in een dag en die moet je goed besteden toch Denise? Dat zeiden Denise en ik supervaak tegen elkaar!

Maandag 20 juli:
Lief als we zijn hadden we Saskia beloofd dat we met z’n allen de auto terug zouden brengen. Pfff met een paar uurtjes slaap gaat het opstaan wat minder! Maar maar iets van 5 minuten te laat kwamen we bij Saskia aan haha. Lol gehad met de taxichauffeur en na aankomst bij Sproul Hall hebben we gedouched, gelunched en huiswerk gemaakt. Later op de middag hebben we onze kamer ingeruild voor het verrukkelijke zwembad. ’s Avonds hadden we een eetdate met wel 20 mensen voor Silvan’s verjaardag. We hebben heerlijk gegeten bij Accapulco en genoten van Margarita Monday.

Dinsdag 21 juli:
Wakker blijven tijdens m’n eerste les wordt steeds moeilijker! Ten eerste omdat de les me uuuhm minder interesseert. Analyseren wat de gedachten achter een bepaald toneelstuk zijn is nou niet bepaald m’n hobby. Maar goed. Er zitten ook leuke onderwerpen tussen gelukkig. MIDTERM TIJD voor musicalclass! Neeee. Wouw wat voelde ik me rot na de midterm. We kregen eerst 3(!) popquizzes. Die gingen erg goed. Daarna de midterm. DIE GING SLECHT! Oooh ik voelde me naar. Ik dacht neeee hoe kan dat nou? Dit is een vak wat ik interessant vind, en ik kan de helft niet invullen. Bijvoorbeeld, dit was één vraag: Noem 5 musicals waar Ethel Merman een hoofdrol in had, noem de lyricist, de composer, de producer en het jaartal. WAAAT?! (Na gelukkig was het graded on the curve… de rest had het ook bagger gemaakt en dus sleepte ik er nog een B uit. JOEPIE! Above average. Maar dat wist ik die middag natuurlijk nog niet ;)) Toen ben ik maar m’n depressie weg gaan slapen in het zonnetje in the sculpture garden waar Denise me naar haar les weer oppikte. M’n haar (enkel m’n pony) laten knippen bij een Russische kapster op het UCLA terrein. Niet aan te raden ;). ’s Avonds ging Denise naar een voetbalwedstrijd en ik had een ‘date’ met Alex. We hebben heeeeul vroeg gegeten o.a. met de broer van Brennen, Brennen zelf, Eddy, Denise en Raoul. Later bleef ik alleen met Eddy achter want wij waren de enige die niet gingen. We hebben nog heel gezellig samen in een deuk gelegen om van alles en nog wat. Onzin en o.a. Alex en Linda. ’s Avonds met Alex heb ik m’n teen zo hard gestoten dat ik dacht dat ik ‘m verloren was. En nu vandaag de dag voelt ie nog steeds beurs! Niet goed ;).

Woensdag 22 juli:
Ik maak er gewoon een traditie van om van dinsdag op woensdag amper te slapen. A day wasted is a day gone forever. In dit geval, an hour wasted is an hour gone forever. (Okay dat geldt alleen in L.A., nu even niet meer jaaa :P. ) Op woensdag zijn we naar Rodeo Drive gegaan en hebben we heerlijk gewandeld door Beverly Hills tussen alle mooie huizen en palmbomen. ’s Avonds hebben we weer gegeten met een hele groep. Saskia komt steeds vaker eten in de dining hall omdat ze zo weinig mogelijk bij d’r stomme roommate wil zijn. ’s Avonds verliet Denise me voor Chuck (Marco) … maar dat las ik net op haar waarbenjij.nu en kan het me niet herinneren, dus zo verlaten zal ik me wel niet hebben gevoeld haha. ’s Avonds van 12 tot 1 hebben we geloof ik ook nog met Saskia voor Sproul Hall buiten gehangen. Het is zo geweldig dat je op alle tijden nog zoveel mensen overal tegenkomt! Ik heb ondervonden dat tot 2 uur het een drukte van jewelste is rondom SH, dan van 3-6 is het stil en rond 6 uur kom je weer overal mensen en friendsies tegen. Het is zo grappig!

Donderdag 23 juli:
Les. Cijfers van essays terug. Ik schrijf de meest belabberde essays (vind ik dan) en krijg als nog steeds –A’s. Terwijl mensen die de cijfers echt nodig hebben. Zoals Michelle, het enige meisje uit m’n klas waarmee ik regelmatig klets een –B had. Zielig! M’n B van musicalclass terug :D yay!!! Alex is vandaag naar Vegas vetrokken dus geen triolunch today. Na school zijn we Westwood village in gegaan om drank te kopen voor Franziska die ’s avonds een feestje gaf ter gelegenheid van d’r verjaardag. Zij is één van de Nederlandse meisjes waar we niet zo veel mee omgaan. Okay… we tolereren elkaar. Ze wilde alleen drank, maar aangekomen bij de drank sectie kwamen we Arun tegen die zei dat er genoeg drank was. Dus kochten we maar een tijdschrift, een leuke kaart en wat te snoepen voor ‘the day after’. Het feestje ’s avonds was erg leuk :D maar voornamelijk ook door de goede muziek en het aantal vriendjes en vriendinnetjes wat er die avond was. Het voelde alsof het hele huis gevuld was met allemaal mensen die we kenden. Rond half 4, 4 uur zijn we maar richting huis gegaan want om 9 uur de volgende ochtend moesten we vertrekken richting Universal Studios.

Vrijdag 24 juli:
Yup het was tijd voor een themepark. Universal Studios. Ik vond het leuker dan verwacht! Saskia was onze gids, die is altijd zo goed voorbereid! Het aantal mensen viel me reuze mee, we hebben misschien 30 min. max moeten wachten op alle attracties. Okay tot onze allerlaatste attractie, toen we bijna instortten van de moeheid ‘the Simpsons’. Daar moesten we té lang wachten. ’s Middags hebben we ook nog een airbrush tattoo laten zeten. Pretty! Wish it would have stayed on longer. Het park was al aan het sluiten toen we toch echt nog ergens wat te eten vandaan moesten halen, en daarna zijn we richting bus gegaan. Haha ja, bussen blijven voor the poor people. ’s Avonds was ik ZO moe, dat ik met m’n computermuis in m’n hand in slaap ben gevallen en Denise m’n computer weg heeft moeten halen uit m’n bed haha.

Zaterdag 25 juli:
Pool day! Finals waren in zicht dus probeerde ik regelmatig iets van lesstof in me op te nemen terwijl ik weg zat te smelten bij het zwembad. Bij het zwembad werden we nog door een Nederlander (niet UCLAer) uitgenodigd om ’s avonds naar het feestje van een vriendin van een vriend van hem (snap je ‘m nog?) te komen. Maar we zouden eerst naar de film gaan :). Girls night out. Eerst zijn we naar de bios gegaan (the Ugly Truth) en toen we op het dak aankwamen waar de poolparty gaande was bleek dat Freek al weg was…. Maar dat het hetzelfde feestje was waar Masa en Fabian ook waren. Grappig! Maar na een half uurtje gingen ze al opruimen dus zijn we maar terug naar huis gegaan.

Zondag 26 juli:
Zondag rustdag! Leren @ the pool en verder eens een keertje helemaal NIKS!

Maandag 27 juli:
Onze laatste week! NEE!
Rustig aan opgestart haha en ’s middags zou Denise een ‘date’ hebben met Chuck… die gewoon meer dan een uur te laat kwam. HALLO zuid-europese tijden?! GRrrr. Ik had met Alex afgesproken, maar aangezien die ook altijd zo ‘losjes’ om gaat met afgesproken tijden vond ik ook wel dat ik eens te laat mocht komen. Denise liet me namelijk niet gaan hahaha en stond er op dat ik met haar ging wachten op Chuck ;). Gelukkig net 1 seconde na ik opgaf te wachten kwam ie aan. Alex was me inmiddels aan het bestoken met smsjes, dus off we went! Mike was vandaag jarig, we hadden eigenlijk verwacht nog ergens naartoe te gaan o.i.d. , maar die had zoveel gefeest het voorafgaande weekend dat ie doodop was. ’s Avonds hebben we met Saskia gerelaxed en een beetje gestudeerd op onze kamer.

Dinsdag 26 juli:
Onze allerlaatste collegedag! Neeee het einde komt al zo dichtbij. Nou m’n morningclass is altijd al eerder afgelopen dus ik kon nog even tukken in the sculpture garden voor de lunch met Denise. ’s Avonds was het Brennen’s laatste avondmaal. NEE! Brennen was de allereerste waar we afscheid van moesten nemen. Zo niet leuk! Dus gezellig gegeten met Brennen en Eddy en daarna gedag gezegd :(. ’s Avonds zijn we naar BrewCo’s electro night geweest. YES eindelijk eens geen hiphop maar Nederlandse DJ’s uit de speakers. De muziek van NIIIIICE! En we hebben daar 2 super leuke DJ’s die avond onmoet. Verder waren de mannen hoogst irritant! Heb ik nog ruzie gemaakt met een Franse hottie (die ergens de eerste weken bij ons op de kamer op visite was geweest). Nouja of eigenlijk ruzie? Er was niets aan de hand … ik vroeg hoeveel ie had gedronken (hij keek namelijk niet zo fris meer uit z’n ogen :P). Waarop zijn reactie was: … eeehm nouja eigenlijk mij zo veel mogelijk te beledigen. Snap er geen drol van, maar goed haha. Weird, hoe iemand op het ene moment zoooo knap kan zijn, en op het andere moment totaal niet meer aantrekkelijk haha. Maar alle Franssen waren nogal aan de ‘Adios Motherfuckers’ … nou ik weet zeker dat als ik één zo’n drankje op heb dat ik gelijk in de goot lig haha. Wat daar allemaal niet in zit: Vodka, Tequilla, Blue Curacao, Rum, Gin en nog wat zooi (geen grap). Na deze in de soep gelopen avond moest Alex me natuurlijk opbeuren (a). Omdat de lift kapot was aan onze kant van het gebouw kwam ik om 6 uur ’s nachts nog Hassan tegen bij de lift en hebben we gelachen om helemaal niks... ik mis iedereen overal zomaar tegenkomen!

Woensdag 27 juli:
Slaap wasda?! Slapen doen we wel bij het zwembad. Alleen jammer dat ik deze dag ook 2 essays moest schrijven en LEREN. Dus ik ben gewoon de hele dag binnen gebleven om te leren voor de finals (de volgende dag) en m’n essays af te maken. Ik hou van de 24h printing service @ Rieber Hall! Aan het einde van de ochtend werd er nog op onze deur geklopt, was het Brennen die nog een knuffel kwam geven. LIEF! ’s Avonds ging Denise een film kijken met Chuck (ja hij heet Marco, kan me niet schelen) en was het m’n allerlaatste avond met Alex. Hij zou diezelfde nacht / ochtend naar New York vliegen. Hij heeft wel 1000x gevraagd of ik mee ging. En ik kan je vertellen dat als ik alleen naar L.A. was gekomen dat ik dat ook zeker had gedaan. Maar ’t is samen uit samen thuis :D. Het afscheid van Alex (hij was zo lief) is het enige afscheid waar ik wel even bij moest slikken. Ugh.

Donderdag 28 juli:
Final day! Nou mensen ik heb nog nooit zo weinig geleerd voor iets zo belangrijks haha. Who knew, dat de vakken soort van ‘bijzaak’ zouden worden. Maar ik ging vrij relaxed de examens in. Als ik iets niet wist… pech. Onderweg naar m’n Broad art building kwam ik Jorge en Damien nog tegen, die inmiddels een half uur te laat waren voor hun examen. Hilarisch! Waren de hele nacht opgebleven om te studeren, presteren het alsnog om te laat te komen. Zuid-europees ;)! Dat doen ze hier trouwens belachelijk veel. De nacht / avond voor de final zaten alle lounges op alle verdiepingen vol, zaten er overal op de gang mensen te studeren. WOW! Gekkenhuis. We hadden officieel 3 uur de tijd voor de final en ik deed er 45 minuten over voordat ik ‘m inleverde. Tja… meer kon ik er niet van maken haha. Dit was ’t vak waar ik me niet op geconcentreerd had en het ging best okay. Bleek later ook wel, heb er een –A voor gehaald! Besloot om maar terug te gaan naar onze kamer i.p.v. 2,5 uur te liggen in the sculpture garden haha. Onderweg kwam ik een depressed Denise tegen en aangekomen op de kamer heb ik nog even met m’n mama geskyped. We hebben lekker nog samen kunnen lunchen in de dining hall en daarna moest ik op naar m’n 2e final. Denise had geen finals whatsoever. So lucky! History of American musical theater ging minder dan ik had gehoopt. Niet goed, maar ook niet slecht, maar ik had me geconcentreerd op dat vak… had gehoopt dat het beter ging. Maar goed, een B+ is hartstikke goed! En zeker voor de tijd dat ik gestudeerd heb mag ik reuze trots zijn op mezelf :D.
’s middags moesten we afscheid nemen van Eddy, UCLA was inmiddels één groot afscheidsfestival. Eddy had een cadeautje voor ons. Voor ons allebei had ie een t-shirt laten maken. Voor Denise; Seriously? But seriously? Omdat ze dat zo vaak zegt. En voor mij: 21st birthdays are BORING!!! Omdat ie met z’n 21e verjaardag constant aan ons vroeg of we het wel naar ons zin hadden en of alles goed was en hij zich honderd keer verontschuldigde dat z’n verjaardagsfeest zo saai was … en ik was dan degene die 100 keer terugriep EDDY HET IS NIET SAAI! 21st birthdays are overrated anyway. Hoe lief is Eddy <3.
’s avonds hebben we een limoride gedaan in een Hummer limo. Te grappig! Met z’n 20en (o.i.d.) in een limo met drankjes en leuke muziek :D. LEEEUK! De drank was op en toen kocht Mike twee belachelijk grote wijnflessen bij de supermarkt. Zie je het voor je, een Hummer limo die stopt bij de supermarkt? Haha grappig. Mike was aan de witte wijn, toen ik nog een fles vodka vond. Dus ik gooide er wat van bij in Mike’s glas. Die lust wel een borrel dacht ik :P Toen vond ie het zo smerig dat we van drankje moesten ruilen. Hij mijn cola en ik zijn ranzige drankje. ’t Smaakte zo vies dat ik het nog mixte met wat cola maar tevergeefs…. Had ik niet moeten doen, ’t was maar één bekertje maar hoofd op hol hoor! Haha. Ik had het heeet! Rode oren, rode neus en de slappe lach! We werden door de limochauffeur gedropt bij een frat party waar we naartoe wilde die avond. Was weer een feestje wat Franziska had ‘georganiseerd’. Stonden er allemaal ‘bouncers’ buiten die iedereen buiten moesten houden maar Saskia Denise en ik mochten ineens wel naar binnen omdat Franziska ons zelf kwam halen. Te grappig. Eenmaal binnen was er geen drol aan, Chuck was niet binnen (Franziska zei van wel), het was HEET! En TE vol en er waren geen bekertjes meer. Het was stom ;) Dus na wat om me heen geknuffeld te hebben met o.a. Damien , Jorge en Sam zijn we weer weggegaan. Maar niet zonder afscheid te nemen van Mike (:() en een aantal anderen. Aangekomen bij Sproul Hall ging Denise Chuck zoeken (om afscheid te nemen?) en ik ging met Saskia naar onze kamer. Doet de sleutel het niet! Geweldig grappig weer. Sleutel opnieuw laten registreren en eindelijk konden we op ons bed ploffen. Saskia en ik hebben nog de slappe lach gehad terwijl Denise aan het Skypen was met d’r ouders (soooorrrryyyy jouw schuld, jij hebt me dat drankje gevoerd, ik kan er ECHT niet tegen). Lagen we eindelijk te slapen, gaat om 4 uur ’s nachts de hardste slow whoop die je OOIT in je leven gehoord hebt. JEEETJE! Ik uit het raam kijken of ik ergens brand zag haha, niets te zien… dat ding ging maar door. Toen stak ik m’n hoofd maar even om de hoek van de gang… onze Resident Assistent Gaurav: There’s a fire you have to get out of here. SHIITTTT pfff. En zo’n enge automatische stem die door het gebouw schreeuwt: Don’t use the elevator, take the nearest exit. Dus ik m’n jas aangetrokken en m’n paspoort gepakt en daar stonden we dan met z’n allen in onze pyjama buiten. Heel Sproul Hall haha. Konden we nog een keertje extra afscheid nemen van Mike en nog wat vriendjes en vriendinnetjes zien :D. Na een half uurtje mochten we allemaal weer terug naar binnen gelukkig. Denk dat het de alcohol in m'n lichaam was ;) maar kon het niet laten om nog een opmerking tegen onze Resident Assistent te maken: You looked very sexy evacuating us! ERG! hihi.

Vrijdag 29 juli:
Alle dagen voor vandaag dachten we nog altijd dat we dakloos zouden zijn vrijdag op zaterdag haha. We hadden al allerlei plannetjes bedacht waar we stiekem illegaal zouden gaan slapen en wie ons als gast kon aanmelden bij Sproul Hall. Echter hebben we uiteindelijk gewoon een **** hotel bij het vliegtuig geboekt haha voor zaterdag. Denise en ik zijn vrijdag Westwood nog ingegaan. Lekker een manicure (ik) en pedicure (Denise) genomen :D en nog wat geshopt. Komen we terug aan bij Sproul Hall zie ik dat ik net 3 minuten geleden een oproep heb gemist van Fabian. Probeer ‘m terug te bellen maar geen contact. We hebben geen afscheid kunnen nemen van Fabian en Silvan … saaaad! Gelukkig hebben we later die avond nog wel even kunnen bellen met elkaar. We moesten vandaag uitchecken uit Sproul Hall, bleek toen we gingen avond eten dat we ook geen dinner swipes meer hadden. SHIT! Zijn we eigenlijk hals over kop vertrokken uit Sproul Hall met alle bagage om burgers te eten bij IN-N-OUT en daarna de bus naar het vliegveld te pakken. Saskia sliep gezellig bij ons op de kamer … die had al eerder die dag ingecheckt en dus konden we gewoon stiekem met z’n 3en op een 2 persoonskamer. Op ’t vliegveld afscheid moeten nemen van Jonathan en dat was dan ons UCLA avontuur. Nog één nachtje voordat we naar huis zouden vliegen.

Zaterdag 30 juli:
Toen ik voor de allerallerlaatste keer in het hotel m’n mail bekeek had ik ’n mailtje ontvangen van British Airways dat onze vlucht 3,5 uur vertraagd was. SHIT! Na een Poptart als ontbijt zijn we maar even langs het vliegveld gegaan om te kijken hoe dat nou allemaal zat. We zouden inmiddels ‘maar’ 3 uur later vliegen en waren overgeboekt op een vlucht van KLM van Londen naar Amsterdam… met 6! uur wachttijd. Pfff… maar alle vluchten vanuit Londen naar Europese bestemmingen zaten bommetjevol, dus ze konden ons niets beters aanbieden helaas. We hebben nog even bij Subway naast het hotel een broodje gehaald, nog even ultiem genoten van het geweldige weer bij het zwembad van het hotel en daarna was het toch echt tijd om afscheid te nemen van Saskia, die nog in the U.S. bleef. Verder liep alles voorspoedig. Op Heathrow aangekomen stand-by gestaan voor een eerdere vlucht en we mochten mee. Onze koffers stonden nog in Londen, maar goed, die werden de volgende dag netjes bezorgd. & Lieve Kimmie en Siets en m’n mama stonden me op te wachten!
En nu ben ik dus al meer dan 1,5e week thuis, en probeer ik wanhopig in contact te blijven met alle UCLA-ers haha soms denk ik dat ik krankzinnig word, zoveel heimwee heb ik soms. Alex spreek ik nog weinig… en ik mis ‘het paradijs’ gewoon verschrikkelijk veel! BLEH! Maar het komt allemaal goed. I know :D.

Liefs,
Marloes,
Beter bekend als …. Käsekopf of Stropwapel (Mike), Bruce (Starbucks & Eddy), Dutchie (Rossi) of Pretty Poppy (Alex).


Foto's zoals gewoonlijk op: http://scaraloez.hyves.nl/album/41320331/UCLA/ZAxmNBAB/

  • 13 Augustus 2009 - 18:56

    Robin:

    You looked very sexy evacuating us!
    Haha grappig :P

  • 13 Augustus 2009 - 20:29

    Lin:

    Och liefke,

    ik snap best dat je nog ff geen zin hebt in ons. Maar wij zijn wel heel blij dat je weer terugbent!

    Neem je tijd hoor...
    beetje rouwen mag best.

    xxx

  • 13 Augustus 2009 - 21:08

    Hans:

    En deze trip is mede mogelijk gemaakt door mijn liefhebbende ouders!

  • 13 Augustus 2009 - 22:38

    Denise:

    Heej meis,
    Ik mis je iedere dag super veel, gelukkig zie ik je ook nog vaak, maar niet meer 24/7 :( Ik blijf ook nog steeds chuck zeggen :) hij moet gewoon maar zijn naam veranderen lol
    Hug en kusjes

  • 14 Augustus 2009 - 01:58

    Thijs Crommentuijn:

    My dear, wat een verhaal!
    Erg mooi om nog over je laatste belevenissen te lezen. Leuke foto's ook :D
    Fijn dat je het zo enorm naar je zin hebt gehad daar!
    Liefs uit Melbourne
    (en tot in NL maar weer)

  • 19 Augustus 2009 - 19:27

    Vonne:

    Marloes, take your time. Wel heel gezellie dat je weer terug bent!

    xxVonne

  • 20 Augustus 2009 - 22:05

    Siets:

    Tss... Gokken in Vegas?! Mannen..!

    Maar wat een avonturen, meissie, ben blij dat je zo genoten hebt!
    En je tattoo was gaaf! :D

    Verder, zoals Lin al zei; take your time! Acclimatiseer in je eigen tempo; we'll be here when you're ready!

    Kus! X

  • 07 Januari 2010 - 23:11

    Denise:

    Ik mis het ook allemaal, en vooral het bij elkaar zijn.. ik zie je nu zo weinig :( <3 Xoxo

  • 10 Januari 2010 - 06:59

    Ankelien:

    Hoi Marloes,

    Ik ben in L.A. voor werk, ik doe in NL een PhD. Ik had hier op UCLA contact met een professor en haar gevraagd of ik kon komen.
    Ik heb een Fulbright beurs gekregen en nog een andere beurs via m'n universiteit.
    Ik ben hier voor het wintersemester en ga eind april weer naar huis.
    Heb het hier verder prima naar m'n zin en ben niet jaloers op de mensen die nu in het koude Nederland zitten.

    Groetjes

    Ankelien

  • 16 Februari 2010 - 11:26

    Denise:

    Ik mis het nogsteeds :( maar gelukkig maken we snel weer een nieuwe reis samen!! It was my best summer EVER! <3 X

  • 30 September 2011 - 22:28

    Jochem & Licia:

    hoi, je kent ons niet, maar wij willen graag aankomende zomer naar UCLA. nu zijn wij opzoek naar mensen die daar al geweest zijn en ons het een en ander kunnen vertellen, en waar wij het een en ander aan kunnen vragen. hopelijk ben je bereid ons te helpen?
    mijn email: waarom.licia@gmail.com
    hoop iets van je te horen,

    groeten Licia en Jochem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Marloes

Skiën in Oostenrijk.

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 3011
Totaal aantal bezoekers 62987

Voorgaande reizen:

20 November 2011 - 15 April 2012

Pizzapunt, pflug & snow plough in Kaprun

15 Februari 2011 - 19 Juni 2011

Het wel en wee in the U.K.

19 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Hey hey hey, Marloes in L.A.!

Landen bezocht: