I'd pay for that - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marloes Straaten - WaarBenJij.nu I'd pay for that - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marloes Straaten - WaarBenJij.nu

I'd pay for that

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

WARNING WARNING WARNING, het is echt heel erg… maar dit verhaal is gigantisch lang. Denk dat ik maar vaker moet schrijven.

Na het dagen uitgesteld te hebben is het nu écht tijd om m’n pagina te updaten. Elke dag komt er ook een berg ‘te vertellen’ bij dus dan denk ik ‘poeh, nee nu geen zin hoor!’. Maar nu hebben we uitgeslapen, primitief ontbeten (we hebben wel 3 maaltijden gespaard deze week, dus 2x avondeten in het weekend en een brunch) met een Oat Bran Muffin die ik helemaal niet wilde! Had het gemunt op de Banana Nut Muffin, maar die had geen zin om opgegeten te worden, dus stuurde hij de gezonde Oat Bran op pad. Bleh! Als ik vanavond aan de diarree ben ligt het aan al die vreemde vezels in die rare muffin. Gelukkig hebben we een hele fruitmand in onze kamer doordat we elke avond (en soms ook lunch) fruit meenemen als we weg gaan. Dus m’n craving voor bananas kon toch nog gestild worden. We hadden vanochtend een ‘washing-date’ met Mike en Gürhan…… want die hielden vol dat ze niet wisten hoe de wasmachines werkten. Hadden er niet eens naar gekeken! Want hier kun je alleen kiezen tussen bright-colors, colors of black of white. Maar goed, het zorgde voor een paar hilarische momenten toen ze hulpeloos met de was in hun handen stonden, hun neuzen meerdere malen in vieze onderbroeken of sokken stoken om te ruiken en ze waren doodsbang dat hun kleding er in een totaal andere kleur uit zou komen. Inmiddels zijn de 38 minuten die de wasmachine nodig had al voorbij en hebben we niets van ze gehoord. Dus ik denk dat hun eerste washing experience ze goed is bevallen. Het is vandaag the 4th of July, Amerika’s bevrijdingsdag. Alles is dicht en ik had meer een soort ‘Koninginnedag’ verwacht… maar ’t is overal nog zoals het gisteren ook was. Vanavond hebben we wel plannen om naar de haven te gaan bij Venice beach (samen met o.a. Mike, Gürhan en Saskia) om daar het oh zo bekende vuurwerk te bekijken.
Waar was ik gebleven? Vorig weekend denk ik hè? Ohneee! Zelfs langer geleden. Pfff dat was de reden dat ik dacht ‘aaah poeh’. Maar okay, het is nu half 2, m’n computer kan nog 2 uur mee op z’n accu, ik zit hier lekker in het zonnetje op het terrasje, de Poptarts liggen klaar om opgewarmd te worden, dus daar gaat ie! We zitten wel onder een halfbakken parasol, dus als dit bericht niet online gaat dan ben ik onthoofd. Had eerder verwacht dat ik onthoofd zou worden wanneer ik m’n ‘LEGALIZE GAY’t-shirt zou dragen, maar die heb ik vandaag niet aan, wel gehad deze week en ik leef nog.

Vrijdag 26/06
Eigenlijk spoken we vaak gewoon helemaal niets uit, maar daar genieten we extra van! Thuis waren de dagen altijd zo volgepropt met van alles en nog wat, maar als het ff kan hangen we hier lekker in de zon op ons terrasje of aan het zwembad! VAKANTIE! Zo ook vrijdag. Na eerst voor de eerste keer boodschappen gedaan te hebben in het dorp (Westwood) zijn we lekker met ons huiswerk (komt niet veel van in de zon) bij het zwembad gaan hangen. Wel een klerenherrie want het grasveld bij the family pool is druk bezet door heeeeel veeeel kleine kindjes (soort van zomer-opvang o.i.d.?). ’s avonds hadden we afgesproken met Jorge en Damien (de Portugezen) om samen te gaan eten… maar ze waren te laat! Ja jaaa zuid-europes tijden. Ophoepelen! Na 10 minuten gewacht te hebben zijn we gewoon gaan eten. In de dining hall liepen we tegen onze suite-mates Eddy en Brennen op (mensen die op dezelfde etage wonen). Merk wel dat ik me toch wat ongemakkelijker voel wanneer ik met ‘echte’ UCLA’ers (Amerikanen) moet communiceren. Kan me wel verstaanbaar maken, maar niet zoals ik graag zou willen. Volgens Brennen, Eddy en Sam moesten we écht naar the Getty Center en gaan eten bij IN-N-OUT (de beste burger place in Westwood).

Zaterdag 27/06
We hadden nog geen plannen voor zaterdag en dus leek het me een leuk idee om daadwerkelijk naar the Getty Center te gaan, een museum met een gigantisch uitzicht en rare architectuur. Het was even slikken voor Denise toen ik ‘r meenam naar een museum en het geen ‘soort van winkelcentrum’ was toen we in het treintje moesten stappen wat ons boven op de berg bracht. Maar we hebben wel een leuke middag gehad. We zijn snel door de schilderijensectie gerend, en de fotografie-expositie viel erg tegen… maar de architectuurrondleiding was interessant (ik concludeerde dat de architect van the Getty Center gewoon een soort van dwangneurose had :P, hij moest alles precies op de lijnen bouwen en overal moest een cirkel, rechthoek en vierkant in voorkomen). We hebben lekker de middag daar rond geslenterd, wat gegeten en lekker in het gras geluierd. We hadden al onze 15 maaltijden die week al gebruikt dus moesten we zelf voor eten zorgen. Het bezoekje aan Ralphs (de plaatselijke 24 uur mega supermarkt) was al een avontuur op zich. Uiteindelijk verlieten we de winkel met een paar magnetronpizza’s die we later in de magnetron in de gang van Sproul Hall hebben opgewarmd. We hadden geopperd om ’s avonds weer met de Nederlandse groep (en onze andere internationale vrienden) uit te gaan, niet veel mensen hadden geageerd maar ’s avonds stond er toch een hele groep. Van Eddy en Brennen (de locals) hoorden we dat we naar Maloney’s moesten. Eigenlijk heet het nu O’Hara, maar zo mag je het niet noemen, want dan ben je een eerstejaars, omdat die niet weten dat het eerst Maloney’s heette. STOM! Haha. Het verbaasde de groep ook toen ik stopte voor O’Hara en zei; ohjaaa dit is het! Het heet eigenlijk geen Maloney’s. Haha. Poeeeeh de avond was RAAR! Overal moet je je ID laten zien en dan krijg je een stempel, lekker kinderachtig, we wisselden tussen Maloney’s en BrewCo … maar overal leek het op een soort van ‘kinderdisco’. Daarom gingen we om kwart over 1 al naar huis (over een kwartier zou alles toch sluiten) en we waren toch al om 9 uur begonnen. ’s Nachts hebben we tot 3 uur nog zitten Skypen met familie. I was lucky. Ik had in één nacht m’n papa, mama en opa en oma gesproken :D.

Zondag 28/06
Op zondag zouden Eddy en Brennen ons met de auto meenemen naar het strand. Hmmmm niet dus. We kregen een smsje. They couldn’t make it. Weer zo iets typisch Amerikaans… niet zeggen waarom. Zijn de Nederlanders te nieuwsgierig? Gelukkig waren Gürhan, Mike en Cenk nog niet vertrokken en zijn we bij hen aangesloten. De busrit naar Venice Beach duurde langer dat verwacht (normaliter 45 minuten, maar door files waren we langer dan een uur onderweg). Op het strand was het koud! Ik heb de hele middag m’n jurk aangehouden (ja ik ben een watje Denise) haha. Het waaide te pletter. Heb zelfs niet eens een stap in de richting van de zee gezet, ben op m’n (te kleine) handdoek geploft en pas weer opgestaan toen we over de boulevard gingen wandelen. Denise en ik hebben hier veel bekijks, 2 blonde slankies zien ze hier niet vaak denk ik… want we krijgen vaak opmerkingen naar ons hoofd geslingerd! Zo ook zondag meerdere malen tijdens onze korte wandeling over de boulevard. Een donkere man wilde er wel voor betalen om met ons mee naar huis te mogen (I’d pay for that). ZE ZIJN GEK! Ik had verwacht dat Venice Beach wat luxer zou zijn, maar in fact was het een sloeberparadijs met veel wind. Santa Monica beach schijnt nog minder te zijn, maar dat moeten we zelf nog ervaren. Onderweg naar huis zijn we er in Westwood uitgesprongen, de jongens gingen in de dining hall eten, maar wij hebben ons volgepropt bij IN-N-OUT. Ik moet zeggen dat ik daar inderdaad de beste burger heb gegeten in deze afgelopen 2 weken. Uiteraard hebben we onze halve liter cola nog even bijgetapt voor de wandeling naar huis (je bent Nederlander of je bent het niet).

Maandag 29/06
Maandag is onze huiswerkdag! Ook al is het tot nu toe erg moeilijk om al die bladzijdes daadwerkelijk te lezen. Het is veel! En de eekhoorns leiden me af! Misschien moet ik dat op m’n volgende pop-quiz zetten. ‘We hebben thuis geen eekhoorns, ze fascineren me, dus kon ik niet alles lezen’. Gary Gardner is zo gek als een deur, dus misschien dat het nog werkt ook.
Nog zo iets wat me hier fascineert! De WC’s spoelen automatisch door (wat er voor zorgt dat je wel moet opschieten)! Straks raak ik er nog aan gewend en weet ik niet meer hoe ik thuis de wc door moet trekken.
We hadden maandag een dinner date met Eddy en Brennen en ze kwamen daadwerkelijk opdagen YAY! Na het diner moesten we snel doorrennen naar onze movie night in de lounge. Movie night had het gewonnen van ‘Margarita Monday’ omdat Denise geen zin had om de 15 minuten durende wandeling naar het dorp te maken haha. Dus toch niet gesplitst en is ze ook Slumdog Millionaire komen kijken terwijl we ons volpropten met zoute popcorn met boter. Doordat we die popcorn meegenomen hebben naar onze kamer heeft de kamer nog dagenlang naar weeïge boterpopcorn geroken. UGH!

Dinsdag 30/06
LES! LANG! De lesdagen zijn lang. Ik ben het zeker niet meer gewend om 6 uur op een dag les te hebben, en ook nog van dezelfde hyperactieve 100 jarige man. Oh wat waren we moe! De lessen zijn nog steeds er leuk, ik begin er aan te wennen dat m’n naam 100 keer per dag door de ruimte wordt geroepen. & Gary oefent denk ik m’n naam thuis tegen z’n katten, want hij wordt er steeds beter in! Ik word trouwens regelmatig aangesproken ‘hee jij zit toch in m’n klas?’ eeeeehm jaaaaa. Wie ben jij? Hahaha. Zo ook dinsdag ochtend. Dodd hall (waar ik les heb) was FLOODED! California zit midden in een droogte-seizen en Dodd hall is flooded? OK?! Dus had ik ergens anders les… maar ik had geen flauw idee waar Bunche hall was (Denise is van het kaartlezen en dus had ik m’n campus-kaart niet eens mee). Dus ik vraag het aan de jongen die naast me staat. Zijn antwoord: Jaaa daar moet ik ook naartoe want ik zit in jouw klas. OEPS! Okee Pavan, bij deze beloof ik plechtig dat ik je voortaan herken. Namen onthoud ik sneller dan gezichten, en bij Denise is het precies andersom, dus we zijn een goed team. Voor INTRODUCTION TO THEATER moest ik Oedipus Rex lezen, wat iedereen hier al op de middelbare school moet lezen. We hebben nog wat gediscussieerd over Rising of the Moon, het vorige toneelstuk wat we moesten lezen en verder wordt er veel gepraat over god. Ja je moet mij niet vragen of Amsterdam hetzelfde is als --- in de bijbel. WEET IK VEEL?! Ik moest dan ook antwoorden dat ik de bijbel niet heb gelezen, wat weer voor veel jaw-dropping zorgde. TA10 is voornamelijk discussiëren over de gelezen toneelstukken, wat me irriteert omdat ik me niet zo goed uit kan drukken als ik zou willen. Het ging ook over te snel conclusies trekken. En ik was weer degene die de pineut was (ik weet niet of ie me nu aardig vindt of dat ie me vervelend vindt). Eerst werd er gevraagd aan de klas of ze George stom vonden toen ze hoorden dat ie op Cornell zat (Cornell is een rijkeluisschool, ik vond UCLA al erg, maar het kan nog erger). Gelijk staken er een aantal mensen hun handen op. Toen werd er gevraagd of ze dachten dat ik dom was toen ze me binnen zagen komen: lang, slank en BLOND. Gelukkig stak niemand z’n hand op. Haha oooeeh. Bij TA110 (HISTORY OF AMERICAN MUSICAL THEATER) praat Gary voornamelijk VEEL en SNEL! M’n aantekeningen zijn nooit compleet omdat ik ‘m soms gewoonweg niet kan verstaan of niet kan volgen. Schrijf ook dingen op zoals het klinkt, dan kan ik het later op internet nog ergens opzoeken. Lang leve WIKIPEDIA! Dinsdag zijn we al tot 1928 gekomen qua musicalhistorie dus het schiet gelukkig al op. Inmiddels na donderdag komen wat Amerikaanse namen me ook bekend voor. Het irriteerde me mateloos dat ik die Amerikaanse basiskennis van die namen en stukken niet heb. Er werd toch wel van uitgegaan dat je die basiskennis wel had. Als enige niet-Amerikaan in de klas vond ik dat wel moeilijk. Inmiddels zijn we bij de Gershwin brothers en Showboat, Fred en Adele Astaire e.d. aangekomen dus het wordt steeds leuker. We luisteren veel liedjes bij TA110 die echt onwijssss in je hoofd blijven hangen. Terwijl ik de liedjes voor het eerst hoor denk ik; Jezus wat een afgrijselijke musicalmuziek hadden ze toen, thank goodness for de songs nu. Maar ik blijf de liedjes wel 2 dagen zingen! Bijvoorbeeld Tea for Two uit 1925 uit de musical No No Nanette. Picture you upon my knee, Just tea for two, And two for tea, Just me for you, And you for me...alone-. Gary zingt veel en vals! Haha. Tea for Two was tot voorkort het most recorded nummer, zelfs boven ‘White Christmas’ Jaja ultiem belangrijke informatie ;). Na de les hebben we nog even lekker geluierd in het grasveld bij Powell Library waar we onderweg naar huis neergeploft zijn om cheerleading practice te kijken. ’s Avonds hebben we een Grey’s Anatomy marathon gehouden omdat ik heeeel erg achterloop (zo’n 1,5 seizoen) en ik Denise al maanden had beloofd het in te halen. Was lekker, lekker een avondje de kamer verbouwen in een laptop-bioscoop.

Woensdag 01/07
Huiswerk -> zwembad. Ik begin een patroon te ontdekken! Alleen van dat huiswerk kwam niet zo veel. Moest een heel zielig toneelstuk lezen over love suicides, wat ik wel heb gelezen. Het thema van de les was niet-westers theater. Pfff ik heb echt een groot stuk leeswerk met allerlei moeilijk Aziatische namen overgeslagen. Viel steeds in slaap in de zon op het ligbed. Toen we het zwembad verlieten kregen we een uitnodiging voor een poolparty in een huis op Gayley avenue (één van de gigantische straten die door Westwood loopt). We wisten nog niet of we wilden gaan, dus hebben we het telefoonnummer van één van de jongens opgeslagen en zijn we naar onze kamer gegaan. Uiteraard hebben we gelijk gesmst dat we toch wel willen komen, want we zijn in California for fuck’s sake. Een echte poolparty hoort daar bij natuurlijk. ’s Middags hadden we weer een nieuwe Duitse vriend gemaakt (Joachim) die blij was dat wij de harde G in zijn naam gewoon uit konden spreken. ’s Avonds hadden we een eetdate met Jonathan (één van de Dutchies) waarna we nog een aflevering van Grey’s hebben gekeken en zijn gaan slapen, 7 uur opstaan is inmiddels een ramp voor mij :P.

Donderdag 02/07
WOAH! Dit was een lange dag! We stonden op om 7 uur en lagen pas weer na 2 uur in ons bedje. Voelde ’s avonds alsof alle dingen die die dag gebeurd waren een week geleden waren toen ik ze tegen m’n mama probeerde te vertellen. Ooooh noeeeees als ik had geweten dat we die dag 2 (!) pop-quizzes (overhoringen) hadden gehad dan had ik m’n leeswerk echt wel gedaan! ERG! Haha gelukkig telde die van TA10 niet mee. Gary verzint altijd dingen om aanwezigheid te controleren, zo op dinsdag een lijst waar je op moest schrijven wat je aan had, en zo op donderdag een fake pop-quiz. Bracht iedereen wel aan het stressen! Maar nu weten we wel dat we echt alles moeten lezen. Omdat ie ons had laten schrikken keken we een groot deel van Midsummer Night’s Dream de rest van de tijd. Ik ben vaak eerder uit dan de officiële tijd met dit vak, dus vaak kan ik nog lekker drie kwartier in het zonnetje relaxen voor de lunch-date met Denise. Helaas was de pop-quiz van TA110 (musical) niet nep. Ieeeh. Bluh! Had wel de vorige week m’n aantekeningen geleerd, want we zouden eigenlijk vorige week een quiz krijgen. Nu kregen we ‘m deze week over de aantekening van dinsdag. IEH NEE! Waarom raak ik in de stress? Al haal ik allemaal éénen, het maakt niets uit. Maar goed, ik wil het goed doen! De rare feitjes had ik uiteraard onthouden (hoe de geboren baby in Showboat heette en waarom) KIM naar Kentucky, Illinois en Misouri waar de rivieren elkaar kruisten o.i.d. Maar wie de componist van Showboat was en wie de lyricist had ik wel wat moeite mee. Geloof dat ik ze door elkaar heb gegooid. Maar goed. De vragen worden ook gewoon geroepen en dan moet je snel het antwoord opschrijven. Dat resulteerde er in dat ik een vraag gewoon totaal verkeerd begrepen heb. Vragen worden maar één keer geroepen.. eigenlijk is het gewoon heel kinderachtig een basisschool overhoring met lastige vragen :P. Maar again…. Niet Amerikaans .. moeilijk! Na school gingen we nog even Westwood in voor nieuw beltegoed en Denise nam een pedicure en manicure. L.A.-girls represent! Dinner was leuk donderdag! Ineens hadden we een hele grote groep, Gürhan, Mike, Cenk en hun Turkse vrienden waren bij ons aangesloten, Saskia at voor één keertje mee in de dining hall (heeft geen meal plan), nog een Duitser (Antoni) heeft zich inmiddels bij onze groep aangesloten en het was gewoon een gezellige groep. Later bleek dat bijna iedereen ook uitgenodigd was voor de poolparty dus extra fun! We besloten er met z’n allen heen te gaan aangezien Denise en ik de weg wisten :D. Okeee het was RAAR! Meisjes betaalden 10 dollar, jongens 15. Dan mocht je onbeperkt drinken. Voor mij nooit gunstig natuurlijk, want met een fles cola van 2 dollar ben ik de hele avond wel zoet ;). Maar de drank was al na 1,5 uur gewoon op! Haha hilarisch. Het is superleuk om steeds overal nieuwe mensen te ontmoeten, het leuke is dat de meesten ook gewoon heel erg leuk zijn. Alleen…. pap en mam, hadden jullie me niet een meer internationale naam kunnen geven? Want Marloes is LASTIG! Oh god, het was echt zo’n typisch Amerikaans gebeuren! Underaged people die gewoon niet meer op hun benen konden staan, meisjes in te korte broekjes met bovenuitpiekende strings die van het dak in het zwembad sprongen. De eerste keren dat het gebeurde ging ik steeds naar binnen want ik wilde niet zien hoe die dombo’s hun nek braken. Maar later raakte ik er aan gewend denk ik :P. De leukste vondst van de avond was Alessandro de Italiaan die een beetje Nederlands sprak en die nog voor 3 maanden in Amerika werkte. Dus hier Hans! M’n male-interest ;). Geen grote neger pap en mam sorry.
- Inmiddels een uur later, m’n computer hield zich niet aan z’n belofte. Na minder dan 1,5 uur was de batterij op. WEIRD! Maar ondertussen hebben we weer een avontuur beleefd. Een jongen met crazy ass oranje gestreept haar vond dat ‘we should fall madly in love’, maakte het later uit (eeehm?) en zei dat ie in onze billen wilde knijpen. RAAAAARE kerel! Kwam ongevraagd aan onze tafel zitten, na 5 minuten met hem zijn we maar gevlucht en nu zitten we in onze kamer en kan ik m’n verhaal weer afschrijven. Over een uurtje hebben we afgesproken om samen met de groep te gaan eten voordat we richting Marina del Rey vertrekken voor het vuurwerk. -
Ohja poolparty. Gürhan ging al snel naar huis want hij moest de twee Turkse meisjes naar huis brengen… als je 18 bent is het blijkbaar nog erg leuk om TE veel te drinken. Op het feestje werd ons vermoeden dat we als twee blondies opvallen inderdaad bevestigd want een jongen kwam me vertellen dat ie ons al vaak had gezien bij het zwembad, in de dining hall en op campus. M’n kapsel was ‘uniek’ , wij waren ‘uniek’ . Nou bedankt! Mike wist de weg naar huis niet dus die beloofden we thuis te brengen. Rond kwart over één na Alex (Alessandro) gedag gezegd te hebben en de organisor van the party bedankt te hebben zijn we weer naar huis gelopen. Cenk hebben achtergelaten en probeerde de hele avond te bewijzen dat ie niet dronken was met z’n ‘Ask me ANYTING!’ (expres de h weggelaten, want zo zegt ie het). Onderweg naar huis kwamen we de jongen tegen die tijdens het feest meerdere malen op de grond gevallen was omdat ie zo dronken was dat ie niet meer kon staan. Het vervelende was alleen dat we ‘m tegenkwamen terwijl ie op de brancard van een ambulance lag. ENG!

Vrijdag 03/07
Geen les…. Dussss ZWEMBAD! Haha en vandaag zijn we ook daadwerkelijk het zwembad ingegaan. Nou okee… ik tot m’n minispijkerbroek, Denise die zwemt echt :P. We proberen soort van te infiltreren in een grote groep Fransen… we hebben al Facebookspionage uitgevoerd, er zitten een aantal Fransen in de klas van Denise en nu is Denise ook nog vriendjes geworden met iemand uit die groep. Dus we gaan de goede kant op. Hahaha, het is een soort van sport. Want gisteren begonnen er bij het zwembad weer twee mensen tegen ons te kletsen uit die groep. Ineens kwamen we gisteren overal op campus mensen tegen waar we mee hebben gesproken op het feest donderdagavond. Te grappig! Onze soort van ‘leuke’ buurjongen schijn ik gewoon mee gekletst te hebben op het feest, maar heb ‘m totaal niet herkend zonder fashionable pet. Hahaha, hij dacht dus dat ik donderdag enorm dronken was, ik proberen duidelijk te maken dat ik niet drink… raaaare situatie :P. Denise kan zich helemaal niet herinneren dat we ‘m gezien hebben. Die wilde alleen maar naar huis, we stonden namelijk toen op ’t punt om weg te gaan. Very long day! Bij ’t zwembad heb ik alvast wat huiswerk voor dinsdag gelezen. Pfff verdelen is denk ik handiger ;) moet The Cherry Orchard lezen en nog een hele bups over negentiende-eeuws drama. Saskia joinde us aan het einde van de middag en ’s avonds na met Mike, Gürhan en Cenk gegeten te hebben hebben we nog wat Grey’s gekeken. Oja raaaare gebeurtenis weer in de dining hall. Liep ik met m’n reuze hotdog en patat richting onze tafel, word ik aangehouden door een jongen. ‘Ken ik jou niet ergens van? Je ziet er bekend uit’. Ik dacht echt OMG is this happening to me? Uuuuhm ik denk dat je me van hier kent. Hij; Are you a model? Ik barst in lachen uit; eeeeehmmm nee verre van! Daar sta ik dan met m’n mega hotdog en patat. Hij: oh you look like one. Ik: WEGWEZEN! Denise had na het eten nog afgesproken met een Franse vriend en daarna zijn we om 1 uur na Grey’s gaan slapen. TIJD VLIEGT! We hebben trouwens hele luidruchtige buren die ’s ochtends muziek hard aan zetten en die tot ’s avonds heel laat heel hard zitten te praten. Een van onze buurmeisjes is trouwens Mexicaans… maar we voelen ons allebei nog prima hoor :P.

Zaterdag 04/07
Vervolg op het begin van m’n verhaal. Nou en vandaag was dus weer voornamelijk zon vangen! Zoooo lekker, de zon stelt ons hier nooit teleur! Ik ga dat zooo missen. Ik vind het heerlijk. Het is ook niet te heet, alleen rond 3 uur moet je echt onder de parasol anders zweet je peentjes. Lekker mensen kijken, eekhoorns bespieden en lekker niks ´hoeven´.
Oh vanochtend ging ik in m’n pyjama en bedhead over de gang, word ik ineens aangehouden door een meisje; jij zit in mijn klas toch bij theater? Uuuhmmm ja?! Haha. SHIT! Wéér één. En degenen die me aanhouden zijn niet eens Aziatisch :P want die kan ik helemaal niet uit elkaar houden. Maar goed, hoe ze kaartjes kon krijgen voor de Shakespeare voorstelling. Jeetje kun je niet ff Googlen ofzo in plaats van mij te storen terwijl ik van m’n ochtendhumeur af probeer te komen? Nou goed. Morgenavond gaan we dus naar Shakespeare´s the Tempest in Barnsdall park in Hollywood. Ik moet een Shakespeare stuk zien en daar een essay over schrijven, Denise moet een toneelstuk zien, en Saskia leek het gewoon leuk om mee te gaan. Dus morgenavond hebben we weer wat leuks te doen.
Nu ga ik pinnen in de centrale hal beneden, gelukkig doen onze pinpassen het hier wel gewoon. Alleen the Bank of America wil ons Nederlanders niet :( Ik haat Amerikaans geld trouwens, ten eerste gaat het veel te snel op (;)) en ten tweede lijkt het allemaal op elkaar, ten derde voelt het heel vies aan en ten vierde hebben ze veel te veel verschillende muntjes die werkelijk waar helemaal niets waard zijn en die alle vending machines niet aannemen. Zit ik daar met de kwewe-muntjes.

Ooooh en we hebben net Harry Potter bioscoop kaartjes voor de deur gevonden. Voor onze kamerdeur. Ik wil ze soort van niet teruggeven als niemand er om vraagt :P anders gaan we namelijk 14 juli naar HP! JA! Ik wil. Maar als iemand er om vraagt geven we ze natuurlijk wel terug.

Foto’s op de gebruikelijke pagina: http://scaraloez.hyves.nl/album/41320331/UCLA/ZAxmNBAB/

  • 05 Juli 2009 - 09:26

    Lea:

    Nou Marloes een heel verhaal zeg en kaarjtes voor potter voor je deur vinden is wel te gek.

    en de US dollars ik ergerde me er ook aan on overzichtelijke munten en veel biljetten van 1 dollar in de beurs word je gek van.

    veel succes weer de komende week

    gr Lea

  • 05 Juli 2009 - 10:13

    Pappie:

    Hallo Marloesje,

    Lekker zo'n zondagochtendverhaal bij 'n kopje cappucino in de tuin...! Klinkt heeeeel erg allemaal ;-) Ik ben trots op je.

    Kus, Papa

  • 05 Juli 2009 - 10:26

    Annemieke:

    Hey Marloes!

    Wat een super verhalen heb jij altijd! Heel leuk om te lezen, kost wel veel tijd :p

    Jullie hebben het er zo te lezen geweldig naar julli zin...

    Veel plezier nog!!!

    En doe natuurlijk de groetjes aan Denise.

    xxx An

  • 05 Juli 2009 - 10:30

    Pappie:

    Hallo Marloesje,

    Lekker zo'n zondagochtendverhaal bij 'n kopje cappucino in de tuin...! Klinkt heeeeel erg allemaal ;-) Ik ben trots op je.

    Kus, Papa

  • 05 Juli 2009 - 11:13

    Siets:

    Bloody hell! En dan klaag je dat jij veel moet lezen?! ;)

    Hihi, nee hoor, lief, ik geniet van elk woord - héérlijk!! :D

    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt, dat je zoveel bijzondere mensen ontmoet en dat je ook in LA een onuitwisbare indruk achterlaat! ;)

    Blijf genieten, ik wacht met spanning op de volgende update!

    Liefsssssss!! xxx

  • 05 Juli 2009 - 19:08

    Annette:

    Wat een verhaal, maar wat was het heerlijk om te lezen! Weer regelmatig zitten lachen (en mijn moeder moeten uitleggen waarom, maar haar kennende leest ze je verhaal zelf ook nog wel een keer!)

    Wat klinkt het daar allemaal heerlijk en wat hoor ik de enthousiasme in elk woord van je door! Geniet er nog maar met volle volle teugen van! Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal!

    Liefs,
    Annette

  • 06 Juli 2009 - 08:17

    Vonne:

    Geloof dat je ons RHFF'ers heel niet mist hahaha....

    Blijf vooral schrijven!
    X Vonne

  • 06 Juli 2009 - 08:34

    Ham:

    Laat de patienten maar 'even'wachten!!!! Prioriteiten stellen!!!
    Pop, heb je het weekend gemist, maar dit helpt! Skype je vanavond!!
    Superkus...

  • 06 Juli 2009 - 16:30

    Oma En Opa:

    Lieve Marloes
    Weer zo'n heerlijk lang verslag heel gezellig om te lezen,ook de foto's zijn weer erg leuk veel liefs van Oma en Opa.

  • 06 Juli 2009 - 21:42

    Nadeche:

    Haha, ik kan me het zo helemaal inleven omdat je het allemaal zo lekker levendig verteld :P

    Nou wij hebben natuurlijk 13 juli de grote HP premiere, dus als jij dan de 14e gaat, ben je er toch een beetje bij ;)...

    Wanneer kom je ook alweer terug Loesje?

    Heel veel plezier nog meisie!

    KUSS

  • 07 Juli 2009 - 08:13

    Marianne(m.annette):

    Zo, marloes,
    nu toch maar even de tijd genomen om je verhaal te lezen,heb hier het rijk nl.alleen.
    Annette weer in rotterdam en erik vandaag naar schoolkamp,papa kees gewoon werken.
    Leuk hoor om zo een beetje inzicht te krijgen in het "studentenleven"op een anerikaanse school.
    Dat je daarnaast ook lekker een beetje vakantiegevoel mag hebben is natuurlijk niet weg.
    Je stelt het daar wel.
    Geniet er van.
    veel groetjes vanuit het zeeuwse platteland.

  • 09 Juli 2009 - 16:17

    Kim En Monique Van Berkel:

    Okeeej, ik heb me er toch aan gewaagd.. En voor de derde keer vandaag bijna uit het internetcafe getrapt! Laat dat wil je jij gek ;)!

    Het wordt tijd dat we weer samen leuke dingen gaan doen hoor. Whoei! Ik mis je!

    Ik ben over 4 dagen thuis, eindelijk! Maar eerst nog even genieten van "jouw" president hier in Ghana (zie blog)..

    En tuurlijk ben je model, sexy! Enneeehm eekhoorns zijn cool, dus die mag je heus wel gebruiken als smoes..

    En je haar is uniek en cool, weet je nog Marcel V: "Als ik later groot ben, neem ik ook zulk haar".

    Nu ga ik nog snel even je foto's checken.. Ik ben super trots op je schatje!

    Love you! X

  • 12 Juli 2009 - 10:44

    Danielle:

    Hee lieve Loes,

    Heerlijk weer al je belevenissen, klinkt allemaal zo super!!!

    Liefs Dani

  • 12 Juli 2009 - 14:41

    Wouter:

    dit ga ik zeker niet redden in 6 min (heb maar 1 euri bij me) ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Marloes

Skiën in Oostenrijk.

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 729
Totaal aantal bezoekers 62996

Voorgaande reizen:

20 November 2011 - 15 April 2012

Pizzapunt, pflug & snow plough in Kaprun

15 Februari 2011 - 19 Juni 2011

Het wel en wee in the U.K.

19 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Hey hey hey, Marloes in L.A.!

Landen bezocht: