Driekwart anwärter diploma - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Marloes Straaten - WaarBenJij.nu Driekwart anwärter diploma - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Marloes Straaten - WaarBenJij.nu

Driekwart anwärter diploma

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

14 December 2011 | Oostenrijk, Kaprun

Zoals verwacht geen officiële anwärter diploma voor mij! Heb alles met hele goede cijfers afgesloten behalve het 'schule fahren'. Klein detail voor een skileraar, zakken op je skikunsten. Nu lijkt het net alsof ik niet kan skiën maar dat valt allemaal best mee hoor. Voor de examens moest alles perfect zijn, en ik was gewoon niet goed genoeg. Gedeelde smart ... Met mij zijn zeker 60% van de deelnemers nog geen anwärter (wiederholungsprüfung voor Duits of schule fahren, of beiden). Skischool vond het kein Problehm aangezien ik m'n lesgeef examen wel met een goed cijfer heb afgesloten dus kan wel gewoon aan de slag. Als je mij een beetje kent dan weet je hoe slecht ik er tegen kan als ik iets niet haal, dus de stemming zat er gisteren goed in ;). Helemaal toen we 's avonds ook nog allemaal afscheid van elkaar moesten nemen (ook al één van m'n hobby's). Tranen met tuiten!

Gisteren was er net nieuwe sneeuw gevallen en de pistes waar we examen op moesten doen waren niet geprepareerd! Ik zag het al aankomen.... met het kurze radiën fahren ben ik op spectaculaire wijze voor de neus van de examencommissie languit in de sneeuw gevlogen. Ja, ik ben ook echt geen tiefschneeskiër. Kurze radiën was nou juist het enige onderdeel waar ik vertrouwen in had aangezien ik m'n korte bochten volgens de docent flink verbeterd had de afgelopen week. Aan het begin van de week noemde Niki m'n skistijl bejaard. Het was geen schoonheidswedstrijd, het moest sportiever en krachtiger. Vond ik wel spannend hoor die kurze radiën training vanaf de zwarte piste! Gaat HARD! Maar dikke pech dat ik er niets van bak met diepe sneeuw en buckels (die krijg je als er 100 mensen voor je examen korte bochten doen). M'n schule fahren van kurven en curven grundstuffe waren ook niet goed genoeg dus niet een beetje maar keihard gezakt! Zielig hè? Heb m'n ski's ook gelijk aan de wilgen gehangen en ben Schnapps en Jägermeister gaan drinken met m'n skivriendjes en -vriendinnetjes. Was er zo klaar mee!

Vannacht hebben we al onze eerste nacht in het huis geslapen waar we nu het hele seizoen zullen blijven. Woon midden in het centrum van Kaprun, (kan letterlijk terugrollen vanuit de aprèsski tent(en)) op een boerderij! Met koeien, vissen, poezen en een enge grommende hond. Iedereen thuis lacht zich nu natuurlijk kapot. Ben ik deze winter in de weer met kindjes en verblijf ik ook nog tussen de dieren waar ik zo van houd. Die koeien STINKEN! Wel handig, want vannacht toen ik uit Kitsch&Bitter kwam was ik ons huis kwijt, maar ik rook wel dat ik in de buurt was ;). Deel m'n kamertje én bed (beetje jammer) met Roseanne, een meisje wat ik al 3 weken ken, net als andere Marloes en Sophie werken we ook allemaal voor dezelfde skischool. Naast ons vieren wonen Chris (U.K), Carlo (NL), Andrea (Roemenië) en Cornelia (Zweden) ook in dit huis. De kamertjes zijn echt extreem klein en de douche staat midden in de kamer, dus veel privacy is er niet. Eventjes wennen. We hebben gelukkig wel een inimini-stink-keukentje waar we ook kunnen zitten. We wonen trouwens gewoon bij een gezin in en wij hebben met z'n 8-en de bovenste verdieping. 

Ben vanochtend nog naar het Jugendgästehaus gelopen, koffie gedronken met de jongens ... nog even gedag geknuffeld (extra keertje normaal want vannacht moest ik zo als een debieltje huilen), Myrthe 10x gedag gezegd (Tom en Kim sliepen gisteren al in Hinterglemm maar die ga ik net als Myrth snel weer zien :D), langs de skischool gegaan en even lekker NIETS doen. Merk nu pas hoe moe ik ben van die 10daagse drilltraining! Zo even onze seizoensskipas ophalen en ons lerarenpak, boodschapjes doen en koffer uitpakken op de boerderij! Ga zo ook eens even kijken bij die stinkkoeien. 

Vrijdag of zaterdag krijgen we een interne training bij de skischool en dan zondag is de officiële start van het skiseizoen geloof ik. Zag vandaag posters in de supermarkt. Dus waarschijnlijk krijgen we zondag allemaal al een klasje. Help! Eng! De smurfenzakdoekjes liggen in ieder geval al klaar.

Oh en dan nog zoals beloofd m'n adres (post is héél erg welkom nu): 
Marloes van Straaten
Weissbachgasse 3 
5710 Kaprun - Weissbachhof 
Österreich 

  • 14 December 2011 - 14:13

    Linda:

    Och schattie, wat jammer dat je nog geen dieploomaa hebt mogen krijgen, maar het komt nog goed toch?

    Ik vind het uitermate vermakelijk om te lezen waar je allemaal mee bezig bent, maar ik ben zooooo niet jaloers. Die kou en derrie en onhandigheid en beesten en je bed delen en publiekelijk douchen. Soort van.
    Vrouwke toch...

    We verwachten zondagavond een report over je klas!!

    XX

  • 14 December 2011 - 17:02

    Ham:

    poppeke, moet stiekem glimlachen, want echt alles wat je niet wil gaat nu gebeuren, van kamer (zelfs bed, en dat is niet p, ...oef) delen tot skiles geven aan kinderen!!!!
    Ik ga er van uit dat er internet is in jullie "bungalow", dus het wordt de hoogste tijd voor skype-time!!!
    XXXXX

  • 15 December 2011 - 13:51

    Pap:

    Geruststelende gedachte dat je thuis nog een een bed voor jezelf zonder kinderen en beesten hebt.... En je hoeft er niet eens voor te betalen ;) Kerstpost is onderweg.

    Kus,

    Papa

  • 15 December 2011 - 13:51

    Pap:

    Geruststelende gedachte dat je thuis nog een een bed voor jezelf zonder kinderen en beesten hebt.... En je hoeft er niet eens voor te betalen ;) Kerstpost is onderweg.

    Kus,

    Papa

  • 15 December 2011 - 21:19

    Kim:

    Geniaal verhaaal marly! Ik begin toch een klein beetje minder medelijden met mezelf te krijgen hiero. Zie je morgennnn!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Skiën in Oostenrijk.

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 3004
Totaal aantal bezoekers 62978

Voorgaande reizen:

20 November 2011 - 15 April 2012

Pizzapunt, pflug & snow plough in Kaprun

15 Februari 2011 - 19 Juni 2011

Het wel en wee in the U.K.

19 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Hey hey hey, Marloes in L.A.!

Landen bezocht: