45 nachtjes - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Marloes Straaten - WaarBenJij.nu 45 nachtjes - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Marloes Straaten - WaarBenJij.nu

45 nachtjes

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

01 Januari 2011 | Nederland, Haarlem

Dag allemaal!

Onder het genot van een fles Jip & Janneke champagne zal ik jullie eens even op de hoogte stellen van mijn aankomende avontuur. Een nieuw jaar (ja happy new year!), nieuwe kansen en nieuwe avonturen. Stiekem vind ik het dit keer wél een beetje spannend.

Het is alweer een tijdje geleden dat jullie mij volgden toen ik in Los Angeles zat … maar ik zal jullie nu ook hier weer op de hoogte (proberen te) houden van mijn wel en wee in the U.K…. mocht ik niet verliefd worden op een Italiaan (grapje! .. soort van), te veel leuke feestjes af moeten lopen of premières bijwonen e.d., haha. Het feit dat ik niet eens 6 weken frequent kon updaten belooft niet veel goeds, maar ik ga m’n best doen!

Na een hele tijd voorbereiden … en wachten (!) is het dan zover. Volgende maand vertrek ik (samen met waarschijnlijk veel te veel schoenen, het afscheid van m’n schoenencollectie zal zwaar worden ;)) naar Sidcup. Dat ligt 25 minuutjes met de trein van Londen af. Ja, ik roep altijd maar dat ik naar Londen ga … maar eigenlijk is dat net zo min waar als wanneer ik zou verkondigen dat ik in Amsterdam woon in plaats van Haarlem. Maar makkelijk is het wel! Anyway, ik zal dus vier maandjes (en een beetje) gaan vertoeven in dat plaatsje waar Rose Bruford College of Theatre & Performance is gevestigd. Rose Bruford is te vergelijken met de Hogeschool van de Kunsten waar ik ooit tot de laatste selectieronde kwam maar ze me niet aannamen omdat ik al een opleiding afgerond heb die veel overlap heeft met hun opleiding (suckers!). Dus ja, was ik genoodzaakt om ergens anders ‘praktische theater vakken’ te volgen. Aangezien ik sinds de zomer van 2009 (L.A.) het in het buitenland ‘studeren’ virus te pakken heb is dat dus Engeland geworden. De keuze tussen Amerika en Engeland is een heel ander verhaal maar daar ga ik nu niet over uitweiden.

Ik ga dit keer helemaal in m’n uppie (zonder m’n L.A.-girl Deni, dus niemand die aankomend jaar de eeuwig durende homecoming blues met me kan delen). Er gaat zelfs niemand van de Universiteit van Amsterdam. Er was dan ook maar één plekje. Ik had verwacht ingeleid te worden in het Londense leven door Mike, een Duitse vriend die ik ontmoet heb ik L.A. maar die heeft onverwachts een baan aangenomen in Frankfurt… die zit dus niet meer in Londen. Dat betekent geen London insider voor mij. Bummer! Dus als je iemand (leuks) kent in Londen die bereid is me op sleeptouw te nemen. Geef een gil!

Vraag me (nog) niet welke vakken ik ga volgen en waar ik ga wonen. Want dat weet ik NOG niet! Niets voor mij …. Ieeeh! Het contact met RB verloopt een beeeeetje moeizaam (meerdere stalkpogingen van mijn kant resulteerden vorige maand in een teken van leven, yes!). Ik weet nu in ieder geval dat ze me verwachten, dat er op 16 februari een rondleiding plaatsvindt en ik die dag ook m’n vakken mag kiezen. Ik hoop een aantal vakken van de studierichting Stage Management te kunnen volgen. Zo niet, pech, er worden genoeg interessante vakken aangeboden.

>>>> 15 februari <<<< stap ik op het vliegtuig. Dus…. voor Valentijnsdag verwacht ik (ondanks dat mijn liefdesleven dit jaar verdacht veel overeenkomsten vertoonde met ‘He’s just not that into you’ en ‘How to lose a guy in 10 days’) heeeeeul veul kaartjes en smsjes (hint hint). Haha.

Ookal weet ik nog niet waar en hoe ik zal wonen. Iedereen is altijd van harte welkom! De eerste tickets zijn al geboekt, een aantal weekenden zijn al bezet, dus laat even weten wanneer je wil komen.

Vanaf 6 januari werk ik (tijdelijk) niet meer voor de Philharmonie/Stadsschouwburg (wel nog een aantal keer voor REP’s) zodat ik genoeg tijd heb voor de laatste uni-deadlines en om nog met zo veel mogelijk vriendjes en vriendinnetjes af te spreken zonder dat je maanden van te voren een plekje in mijn agenda gereserveerd moet hebben. Yay! Dus warme chocomelk-dates, filmavondjes, dinertjes, shoppingsprees en knuffelavonden kunnen gepland worden.

Tot zover! XXM.

Ps: tips (leuke cafeetjes, awesome winkels, hoe je koffer het beste in te pakken, welke kant van de roltrap te staan, hoe je te gedragen als een Londenaar, etc. etc.) zijn altijd welkom!

Ps2: als je m’n updates automatisch in je mailbox wilt zien verschijnen moet je even je e-mailadres hier links bij “Blijf op de hoogte” invullen! Dan hoor je ook automatisch van m’n toekomstige plannen (na Engeland!). Next is: seizoen in wintersportoord en/of Italiaans voor dummies.

  • 01 Januari 2011 - 22:09

    Denise:

    Ik ga je zoooo hard missen :( Nu kunnen we niet meer samen de waarbenjij.nu schrijven alle andere dingen doen... Nu moet je zelf je kam zoeken, en zelf goed onthouden wat je gedaan hebt, ik kan je niet helpen herinneren.. <3 xx

  • 01 Januari 2011 - 22:59

    Joyce:

    Spannend Loes! Ik ga je zeker weer volgen.

  • 02 Januari 2011 - 12:11

    Kim:

    Ik wil heel graag een gourmet date plannen you knowwww beeebiee! Zal je wel even een mailtje sturen..

    Loveee you xxx

  • 02 Januari 2011 - 13:01

    Marina:

    Wat een actie meis.. Klinkt helemaal super gaaf! Wat kunne levens toch veranderen! ;-)
    Heel veel plezier. Ga lekker genieten van alles wat op je af komt!

    Liefs xxx

  • 02 Januari 2011 - 14:36

    Linda:

    Sweetie pie, ik vind je zooooooo stoer!! Je gaat het er vast helemaal geweldig hebben; daar twijfel ik totaal niet aan.
    Ik ga Siets en de Kimmen nog even aansporen hoor, want dat weekendje Londen zie ik helemaal zitten.
    XX

  • 02 Januari 2011 - 15:12

    Pauline Brinkhof:

    Marloes!
    wauw! daar ga je weer :) heel wat anders dan waar je het vorig jaar over had,maar vast een super tijd!
    Ik ga je verhalen volgen!
    Veel liefs, Pauline

  • 02 Januari 2011 - 20:28

    Laura Koortens:

    Tot 25 feb!!!! jiihooeee!!! xx

  • 05 Januari 2011 - 21:02

    Linda (collega :) ):

    Je gaat het super leuk hebben, dat weet ik zeker (en uit eigen ervaring :) ) ! Maar een beetje spanning vooraf is gezond :)
    Dacht je nog wel even te zien voordat je wegging, maar betwijfel het aangezien je de nieuwjaarsborrel zult missen :(
    All I can say: Enjoy!!! want voor je het weet is het weer voorbij!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Marloes

Skiën in Oostenrijk.

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 62989

Voorgaande reizen:

20 November 2011 - 15 April 2012

Pizzapunt, pflug & snow plough in Kaprun

15 Februari 2011 - 19 Juni 2011

Het wel en wee in the U.K.

19 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Hey hey hey, Marloes in L.A.!

Landen bezocht: