WANTED: Spoedcursus Catalaans in Sidcup! - Reisverslag uit Sidcup, Verenigd Koninkrijk van Marloes Straaten - WaarBenJij.nu WANTED: Spoedcursus Catalaans in Sidcup! - Reisverslag uit Sidcup, Verenigd Koninkrijk van Marloes Straaten - WaarBenJij.nu

WANTED: Spoedcursus Catalaans in Sidcup!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

18 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sidcup

Lieve allemaal,

M’n eerste berichtje vanuit de 'barakken' op Frognal Place! Allereerst dankjulliewel voor alle lieve cadeautjes, foto’s, kaartjes (!), smsjes, mailtjes, etc. Me like a lot! M’n kaartenboom is nog niet vol dus hier m’n Engelse adres (voor surprisevisits en kaartjes ;)) is:
17A Frognal Place
Sidcup, Kent
DA14 6LS
United Kingdom

Heb veel van jullie al gesproken via Skype, mail, Facebook, sms/ping/whatsapp maar toch even wat uitgebreider:
Na op Schiphol bijna de helft van m’n koffer achter te hebben moeten laten ben ik na een reis met 100x overstappen aangekomen in Sidcup (SADcup). Zo. Wat een troosteloze bedoening hier! Op dinsdag dacht ik dus ook even dat ik het niet zou gaan overleven, maar inmiddels ben ik al een beetje geacclimatiseerd. Heb gelukkig niet snel heimwee en alles went, dus vast ook dit ‘gribusdorp’. Ben dus echt in een vergeten dorp beland aan het begin van de ring rondom Londen waar wordt geadviseerd niet alleen over straat te gaan in het donker.

Dacht ik eerst nog kort dat ik de dagen hier niet door zou komen … Nu ben ik blij dat even een tijdje voor ‘mezelf’ heb en een uitgebreider berichtje kan typen. Heb nog niet eens tijd gehad om m’n koffer uit te pakken. M’n kamer opvrolijken had prioriteit. Heb nog niets gezien buiten Sidcup (Bexleyheath en Bromley, wat grotere plaatjes in de buurt, schijnen wel okay te zijn), laat staan dat ik Londen in geweest ben. Misschien wel zo leuk om met m’n vriendjes en vriendinnetjes te doen die deze week komen! Yay, zin in!

Toen ik aankwam bij het einde van de wereld (waar ik dus woon) kwam ik m’n mede-exchangestudenten al gelijk tegen in de ‘housing office’. Echter was ik toen nog in de veronderstelling dat ze Frans en Pools waren (mevrouw van the housing office was blijkbaar niet echt goed op de hoogte). Blijkt dat alle exchange studenten die hier in de ‘barakken’ wonen Spaans/Catalaans zijn. Heb ik dat?! Dus daar zit ik als enige non-Spanjaard. Paula, Xavier en Marc zijn wel lief hoor, daar niet van, maar praten (héél) vaak Catalaans met elkaar. Lekker gezellig. Daar komt nog bij dat dit weekend nog 2 Spanjaarden/Catalanen arriveren. Oh joy. Ik woon samen in een appartement met Eva die ik de afgelopen dagen misschien in totaal maar 5 minuten heb gesproken (d’r boyfriend logeerde hier ook) en Ella (nog niet gezien). In april krijgen we een 4e flatmate.

[bericht wordt even onderbroken voor een Catalan vs. Dutch boodschappen-uitje]

Anyway, de eerst dagen hier zijn eigenlijk buiten het hellhole waar ik dus woon best prima bevallen. Eerste dag in College bleek ik geplaatst te zijn in het European Theatre Arts programma wat een soort van bewegingstheateropleiding is. Zoooo ik was even in grote shock. Ik ben geen performer! Alles behalve! Maar nu na 3 meetingen die ik de afgelopen dagen heb gehad met the head of ETA, Stage Management en Lighting Design ben ik wel tevreden met het programma wat ik zal gaan volgen. Vanaf vandaag tot aan de Spring Break ben ik assistent Stage Manager van 2 toneelstukken van de opleiding American Theatre Arts (schema is onwijs druk!) & vanaf Pasen na het symposium (een soort van Rose Bruford theaterfestival waar ik erg naar uit kijk) volg ik vakken bij Lighting Design. Ben benieuwd! Dus daar ben ik de afgelopen dagen mee bezig geweest. College ziet er prima uit en het is echt één grote theaterfabriek in uitvoering. Leuk! De wandeling naar Rose Bruford duurt ongeveer 40 minuten dus alle slechte dingen die ik hier naar binnen prop –ik ben toch zo’n onwijs kookwonder- worden nog enigszins verband (IK MIS M’N FIETS!). Verder maken we hier van boodschappen doen een uitje en zingen we (X, P en M) hele avonden mee met slechte 90’s muziek. Voornamelijk the Spice Girls! Nou dat soort gekkigheid is aan mij wel besteed. Alleen beetje jammer dat P & M allebei muziektheater studenten zijn, dus X (acteursopleiding) en ik zingen maar wat zachter.

Vanmiddag heb ik ’n aantal mensen ontmoet met wie ik samen ga werken. Lewis (Stage Manager), Nic (Production Manager) en Matt (Deputy Stage Manager) en volgens mij zijn ze allemaal wel lief en layed back. Alleen die accenten! SHIT! Normaliter heb ik écht geen problemen met Engels verstaan maar als ze zó snel praten en ook nog zo’n Manchester (of any other) accent hebben dan gaat het soms niet helemaal goed. Baal ook wel van mezelf omdat ik niet volledig ‘mezelf’ kan zijn doordat de taalbarrière me nu nog een beetje in de weg zit. Maar goed, zal ook wel beter gaan met de tijd. Ging vanmiddag al gelijk aan de slag. Er moest een rekwisiet geschilderd worden. Daar ging ik in m’n mooie kleertjes …. Je raadt het al! Jurk verpest :(. Bluh. Het wordt waarschijnlijk héél hard werken de aankomende weken (moet ook op zaterdagen, dus 6 dagen in de week in College zijn) maar hopelijk ga ik heel veel leren.

Ik ben na deze 4 dagen al enorm toe aan een dag niks doen en de omliggende dorpjes verkennen! Dagen hier slurpen nu nog zoveel energie! & een één persoonsbed slaapt rot! Moet nu al zoveel doeeeeeen. Handboek Stage Management doornemen (functies verschillen nogal in NL en U.K.), 2 scripts doorworstelen en nog een zooi schema's en papieren. Wuttttt wanneer?! Maandag is de officiele meet & greet met de hele company al.

Kan nog wel eeuwen over van alles en nog wat vertellen, maar dan wordt het zo’n enorme lap tekst (wat het nu toch ook al is). En besides, ik heb met P, X en M afgesproken samen te eten. Spaanse tijden, dat dan weer wel. Wanneer gewenst kan ik altijd meer vertellen op Skype (username: M.vanStraaten) of via mail!

Ik hoop dat ik m’n verhaal kan posten want de internetverbinding hier moeten we met z’n duizenden delen dus werkt regelmatig niet.
Foto’s van o.a. m’n kamer en Rose Bruford College zijn te vinden op Facebook: http://www.facebook.com/album.php?aid=628151&id=780715643&l=61d3e7d456

Liefs uit Londen!
XXM.




  • 18 Februari 2011 - 20:35

    Linnie:

    Schatteke!!
    Wat fijn van je te horen.
    Ik hoop dat je snel went aan je stekkie en dat de Spaansjes een beetje rekening houden met de taalgebrekkige medemens.
    Doe je best met het drukke schema; het is even aanpoten, maar je oogst wat je zaait. Of zoiets. Toch?
    Liefs!!

  • 18 Februari 2011 - 21:13

    Denise:

    <3

  • 18 Februari 2011 - 21:29

    Floor:

    Ik kan je wel wat spaanse tips geven hoor, als je wat wil weten. Laat maar weten welke woorden ofzo je nodig hebt ;-)
    Leuk verhaal!! Succes met alles lezen en doen...
    Liefs

  • 18 Februari 2011 - 22:07

    Denise:

    He, jij hebt echt wel last van heimwee, alleen dan andersom ;) hahaha en jij en een bewegingstheatre opleiding, hoop voor je dat jij niet hoeft te acteren, en anders wil ik dat stuk wel voor je komen doen ;)
    Xoxo

  • 19 Februari 2011 - 13:39

    Ham:

    he pop, na je eerste reisverslag en bekijken van de foto's weet ik al dat ik me geen zorgen over je hoef te maken.
    Je redt het daar wel en eh......2 vliegen in 1 klap. Je spreekt waarschijnlijk ook nog eens vloeiend Spaans als je terug komt..;-))

  • 19 Februari 2011 - 19:41

    Lisanne:

    Hey! Leuk om te lezen :) Nu wil het lot dat ik ook omringd ben door Catalanen (opzich logisch in Catalonie), dus ik zal je vanaf hier een paar woordjes leren. We beginnen makkelijk met: La proxima estació es... dit betekend de volgende halte is.... En dan nog een hele belangrijke: rebaixes betekend uitverkoop. Hoop dat je nu alles begrijpt :p

    Kus

  • 20 Februari 2011 - 13:42

    Linda:

    Alles went, maar je verhaal is herkenbaar. Mijn studentenflat stond ook in het meest communistische deel van Praag, terwijl je denkt in een grote mooie hoofdstad te gaan wonen! Spaanse medestudenten zorgen iig wel altijd voor feestjes en lekker eten! :) geniet en succes met je lange to-do list!
    x

  • 21 Februari 2011 - 08:21

    Emma:

    Waaattttt???!!! Jij geen performer?!! ;)

    Nu al zin om al die maanden jouw verhalen te lezen, heerlijk!!

    Meis, ik ga je toevoegen op Skype!

    Veel plezier en pas je op daar op straat!! xx

  • 22 Februari 2011 - 13:07

    Oma Thea Groet Je :

    en wens je veel succes ook opa laat je groeten

  • 26 Februari 2011 - 07:26

    Cindy:

    Hey Marloes! Klinkt spannend allemaal! Heel veel succes met de studie en geniet van je tijd daar! xx

  • 26 Februari 2011 - 09:41

    Nadeche:

    Hey Meisie,

    Wat onwijs gaaf dat je nu weer Engeland bent! Je bent echt een vrouw van de wereld he?!

    En het klinkt allemaal alweer super gaaf, wel druk denk ik, maar wel onwijs leuk!

    En je zal vast ook een super tijd gaan hebben met deze mensen, misschien pik je nog wel een woordje Catalaans op :P

    Heel veel plezier meisie!!

    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sidcup

Marloes

Skiën in Oostenrijk.

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 4829
Totaal aantal bezoekers 62992

Voorgaande reizen:

20 November 2011 - 15 April 2012

Pizzapunt, pflug & snow plough in Kaprun

15 Februari 2011 - 19 Juni 2011

Het wel en wee in the U.K.

19 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

Hey hey hey, Marloes in L.A.!

Landen bezocht: